| 
      
     | 
    
      
Régi álmomat sikerült valóra váltani egy kis kabrióbérléssel.
Utoljára 1995-ben vezettem nyitott autót, és annak ellenére, hogy akkor egy jó
kiadós megfázással sikerült megspékelni a dolgot, nem adtam fel a reményt, hogy
bebizonyítom: a kabrió nekem való. :-) 
Hosszas keresgélés a neten, e-mailek a kölcsönzéssel foglalkozó cégeknek, míg
végül kikötöttem az RS Hungária weboldalán. Sikerült is egyeztetni az időpontot
és a feltételeket, és így nagyjából három napig egy Peugeot 206cc-ben
feszíthettem. | 
 | 
  
| Nem vagyok egy olyan szinten gyakorlott vezető, aki képes két autót
alulkormányzottságát szakértő módon összehasonlítani, és ennek a kis írásnak
nem is ez a célja, ezt meghagyom a Totalcar-os srácoknak, ez az ő területük.
Amit én szeretnék leírni, az az élmény, és hogy hogyan lehet beleszeretni egy
olyan autóba, ami nem más, mint normális ember számára irracionális
kompromisszumok összessége. :-) | 
 | 
  
Kezdjük mindjárt a belső térrel. A kocsiban nagyon nagy hely van elöl,
ennek ellenére az én testmagasságomnál már érvényes az "Ön a háromból kettőt
választhat" szabály: 
(1) vagy kilóg a fejem felül, 
(2) vagy nem fér el a térdem, 
(3) vagy nem érem el a kormányt. 
Persze az ember ilyenkor nyilván azt választja, hogy a feje lógjon ki a
viharzónába. :-) Ez azért jó, mert így nemcsak a vállunk és a tarkónk fázik
(huzat szempontjából ezek az autó legfőbb gyengéi), hanem a fejünk is. 20 fok
alatt már "hardcore" kezd lenni a dolog: 
sapka és dzseki szinte
elengedhetetlen | 
  | 
  
  | 
27 fok fölött viszont hirtelen nagyon meleg tud lenni. Néhány perc a
dugóban, tűz a nap, és rögtön izzítani kell a klímát. 
 
Persze ilyenkor, ha nagyon muszáj, becsukhatjuk a tetőt. A 206cc így is igazán
csinos (igazából élőben még sokkal jobban néz ki, mint a képeken :-)), és a
merev tetőnek köszönhetően aránylag csendes. Érdekes módon a tető közelsége
egyáltalán nem zavaró. 
Ebben az állapotában élvezkedhetünk inkább a 2 literes motorral: az autó megy,
mint a mérgezett egér és fekszik az úton, mint egy gokart. | 
  
Nyitott tetővel viszont nagyobb élmény városi tempóban poroszkálni. Szól
a zene (a beépített CD-s rádió aránylag jól hallgatható, de se mélyhangokat, se
komoly hangerőt ne várjunk tőle), hátra lehet dőlni, lehet bámészkodni, és el
lehet felejteni a dugót. Nagyobb tempónál a külső hatások kezdik elnyomni a
zenét: a szélzaj, a közlekedés többi résztvevője, a szagok mind-mind
hihetetlenül direkt módon érvényesülnek, az ember az események közepében érzi
magát, mint egy jó moziban. :-) 
Ez okozta aztán a legnagyobb bánatot is, mikor visszaültem az Astrába: hirtelen
olyan  ingerszegény lett minden. Mintha egy üvegfalon keresztül
kívülállóként szemlélném a többi autót... és ezen sem a hangos zene, sem az
ablak letekerése nem segített. Kabrióban valahogy máshogy fúj a szél.
:-) | 
  | 
  
  | 
Ha már megemelkedett az ingerküszöbünk, akkor az oldalablakok
leengedésével tovább növelhetjük a szélvihart az autó belsejében. A rendezett
frizurát felejtsük el. :-) Miután már felhúzott ablakokkal is rendesen kavarog
a levegő, az ember meglepődik, hogy ezt még mennyire lehet fokozni... és
élvezni. Mondom ezt úgy, hogy alapvetően huzatérzékeny vagyok. | 
  
| Ha tehát megpróbálunk objektívek lenni, akkor ez az autó messze van az
ideális autóra vonatkozó elképzelésektől. Elöl nincs tökéletes üléspozíció,
hátul kicsi a hely, a csomagtartóban egy diplomatatáska alig fér el fektetve, a
kaszni még zárva sem elég merev, nyitva meg huzatos, és különben is sokat
fogyaszt a kocsi. És mégis egyszerűen imádnivaló. | 
  | 
  
Konklúzió: ha még nincs függőségünk, és szeretnénk magunknak egyet
:-), akkor a kabrió egy jó választás. Az egészségre nem ártalmas, a
pénztárcánkra ugyanakkor – rendes droghoz méltóan :-) – jelentős terhelést
tud jelenteni a fenntartása. A bérlés rövid időre nyújtja a használat örömeit,
a járulékos kellemetlenségek nélkül. Ezzel csak egyetlen baj van: az ember
szíve majd’ megszakad, mikor vissza kell vinni az autót... Lehet kezdeni
spórolni. 
	  
A cikk utoljára frissítve: 2006.01. 
      
      
        Vissza a lap tetejére |
        Vissza a nyitóoldalra 
         
       
     |