heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

PS5 játékajánlók

Szórakozás téma
APC modell (2021.01.)
Boszorkányt az ablakba! (2015.11.)
Faház összerakás (2014.12.)
Fegyverszekrény az M41a-hoz (2019.09.)
Fejtörők (2023.01.)
Fénykard építés (2020.03.)
Fénykard tartó építés (2020.05.)
Gipszkarton polc (2021.08.)
Játékajánlók 1. (2017.02.)
Játékajánlók 2. (2022.01.)
LEGO animáció előkészületek (2010.09.)
LEGO animáció előkészületek 2. (2011.01.)
LEGO animáció technikai részletek (no date)
LEGO animáció technikai részletek 2. (2011.01.)
LEGO animáció technikai részletek 3. (2011.02.)
LEGO animáció technikai részletek 4. (2011.04.)
M41a modell (2019.04.)
Megoldás a fejtörőkhöz (2023.01.)
PS3 játékajánlók (2018.01.)
PS4 játékajánlók 1. (2020.06.)
PS4 játékajánlók 2. (2023.05.)
Rafting Bovecben (2007.07.)
Síelés Nassfeldben (2006.02.)
Szöveges óra (2020.01.)
Tippek a fejtörőkhöz (2023.01.)
Xbox játékajánlók (2016.02.)
Zombiszendvics (2006.02.)
Sokáig ellenálltam a kísértésnek, hogy beruházzak egy új konzolra, de a Split Fiction megjelenése végül meggyőzött. Aztán lesz itt majd még más is terítéken. :-)

Split Fiction

Négy (Úristen, már négy!) évvel ezelőtt az It takes two "személyében" egy zseniális kétszemélyes kooperatív játékot sikerült feleségemmel végigtolni, így erősen felcsillant a szemem, amikor tavaly meghallottam, hogy a stúdió egy hasonló projekten dolgozik... amit most sikerült is végigjátszanunk. Jöhetne a klisés "egyik szemem sír, a másik nevet" szöveg, de nem, ezúttal mindkét szemem nevet. A Split fiction nem csak, hogy hozza az előd szintjét, hanem helyenként rátesz még egy(pár) lapáttal. Úgyhogy kezdjük a konklúzióval, ami az évszámtól eltekintve szóról szóra ugyanaz, mint az It takes two esetében volt: ha 2025-ben csak egy videojátékot veszel meg, ez legyen az.

A Split fiction, struktúráját, logikáját és játékmenetét tekintve annyira hasonló az elődhöz, hogy kivételesen idézem saját magamat: lentebb a link, hogy mit írtam anno az ITT-ról. Az itt leírtak lényegében ugyanígy igazak most is.
Ami nyilván változott, az a háttértörténet, ami ugyan egy hangyányit gyengébbnek érződik, mint az ITT-ban volt, de! ezzel nincsen semmi baj. Ugyanis az alapszituáció, amibe így a játék a két főhőst be tudja helyezni, még az ITT-nál is nagyobb szabadságfokot adott az alkotóknak pálya- és játékmechanika tervezésben, és a lehetőségeket ki is maxolták. Attól, hogy az egyik pályán egy disztópikus városban rohangálsz egy brutál, futurisztikus elektronikus karddal (barkácsprojektek listájára azonnal felugrik :-)) és egy toitoi vécében repülsz át az egyik épület tetejéről a másikra, még simán lehet, hogy a következő körben szivárványszínű szellentéssel jutsz előre a lökhajtásos malacoddal. És hidd el nekem, ezen a ponton még csak a felszínt kapargatod, lesz ez még sokkal durvább is. De nem akarom lelőni a poénokat, hadd legyen meglepetés. Úgyhogy beszéljünk inkább az alapsztoriról, mert nyilván érdekes, hogyan kerülhetünk olyan helyzetekbe, mint a leírtak.
Onnan indulunk, hogy a két kezdő írónő, a mogorva Mio és a beszédes Zoe összefutnak a nagynevű Rader kiadónál, hogy első műveiket megpróbálják megjelentetni. Mio nagyvárosi lányként alapvetően sötét cyberpunk scifiket ír, míg a farmon nevelkedett Zoe színes-szagos fantasy meséket. A kiadó vezetője, Rader, néhány más írójelölttel együtt egy kísérleti szimulációs gépre kapcsolja őket, nyilván valami csúnyagonosz céllal :-), ráadásul egy apró incidens eredményeként a két nő ugyanabba a szimulációba keveredik. Ott pedig életre kelnek azok a történetek, amik valaha megszülettek az agyukban, akár ki lettek végül dolgozva, akár nem. És mint tudjuk, a fantázia csodákra képes... elindul a nagy kaland, nyolc fejezeten keresztül, aminek a végére a két főhősnő összecsiszolódik, megnyílik és összebarátkozik, szembenéz a saját belső démonaival (és azok nem kicsik), meg együtt legyőz minden akadályt, tűnjön az bármilyen leküzdhetetlennek elsőre.
A Split fiction addiktív, kihagyhatatlan, látványos, kedves, elképesztően ötletgazdag és szórakoztató. Zenghetnék még további dicshimnuszokat, de asszem, felesleges. Menj, ragadj meg valakit, vonszold oda a képernyő elé, és játsszatok. :-)

A cikk utoljára frissítve: 2025.08.

Játékajánló: It takes two (2023.05.)

Nem tekintem magamnak hardcore gamernek, de azért több, mint 50 játékot végigjátszottam már, többet emelt nehézségi szinten is, köztük olyanokat, mint ...

Tovább a cikkhez

 

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2025.08.03.