|
 |
Sokáig ellenálltam a kísértésnek, hogy beruházzak egy új konzolra, de a
Split Fiction megjelenése végül meggyőzött. Aztán lesz itt majd még más is
terítéken. :-) |
Split Fiction
 |
Négy (Úristen, már négy!) évvel ezelőtt az It takes two "személyében" egy
zseniális kétszemélyes kooperatív játékot sikerült feleségemmel végigtolni, így
erősen felcsillant a szemem, amikor tavaly meghallottam, hogy a stúdió egy
hasonló projekten dolgozik... amit most sikerült is végigjátszanunk.
Jöhetne a klisés "egyik szemem sír, a másik nevet" szöveg, de nem, ezúttal
mindkét szemem nevet. A Split fiction nem csak, hogy hozza az előd szintjét,
hanem helyenként rátesz még egy(pár) lapáttal. Úgyhogy kezdjük a konklúzióval,
ami az évszámtól eltekintve szóról szóra ugyanaz, mint az It takes two esetében
volt: ha 2025-ben csak egy videojátékot veszel meg, ez legyen az. |
A Split fiction, struktúráját, logikáját és játékmenetét tekintve annyira
hasonló az elődhöz, hogy kivételesen idézem saját magamat: lentebb a link, hogy
mit írtam anno az ITT-ról. Az itt leírtak lényegében ugyanígy igazak most
is.
Ami nyilván változott, az a háttértörténet, ami ugyan egy hangyányit
gyengébbnek érződik, mint az ITT-ban volt, de! ezzel nincsen semmi baj. Ugyanis
az alapszituáció, amibe így a játék a két főhőst be tudja helyezni, még az
ITT-nál is nagyobb szabadságfokot adott az alkotóknak pálya- és játékmechanika
tervezésben, és a lehetőségeket ki is maxolták. Attól, hogy az egyik pályán egy
disztópikus városban rohangálsz egy brutál, futurisztikus elektronikus karddal
(barkácsprojektek listájára azonnal felugrik :-)) és egy toitoi vécében repülsz
át az egyik épület tetejéről a másikra, még simán lehet, hogy a következő
körben szivárványszínű szellentéssel jutsz előre a lökhajtásos malacoddal. És
hidd el nekem, ezen a ponton még csak a felszínt kapargatod, lesz ez még sokkal
durvább is. De nem akarom lelőni a poénokat, hadd legyen meglepetés. Úgyhogy
beszéljünk inkább az alapsztoriról, mert nyilván érdekes, hogyan kerülhetünk
olyan helyzetekbe, mint a leírtak.
Onnan indulunk, hogy a két kezdő írónő, a mogorva Mio és a beszédes Zoe
összefutnak a nagynevű Rader kiadónál, hogy első műveiket megpróbálják
megjelentetni. Mio nagyvárosi lányként alapvetően sötét cyberpunk scifiket ír,
míg a farmon nevelkedett Zoe színes-szagos fantasy meséket. A kiadó vezetője,
Rader, néhány más írójelölttel együtt egy kísérleti szimulációs gépre kapcsolja
őket, nyilván valami csúnyagonosz céllal :-), ráadásul egy apró incidens
eredményeként a két nő ugyanabba a szimulációba keveredik. Ott pedig életre
kelnek azok a történetek, amik valaha megszülettek az agyukban, akár ki lettek
végül dolgozva, akár nem. És mint tudjuk, a fantázia csodákra képes... elindul
a nagy kaland, nyolc fejezeten keresztül, aminek a végére a két főhősnő
összecsiszolódik, megnyílik és összebarátkozik, szembenéz a saját belső
démonaival (és azok nem kicsik), meg együtt legyőz minden akadályt, tűnjön az
bármilyen leküzdhetetlennek elsőre.
A Split fiction addiktív, kihagyhatatlan, látványos, kedves, elképesztően
ötletgazdag és szórakoztató. Zenghetnék még további dicshimnuszokat, de asszem,
felesleges. Menj, ragadj meg valakit, vonszold oda a képernyő elé, és
játsszatok. :-)
A cikk utoljára frissítve: 2025.08.
Játékajánló: It takes two (2023.05.)
Nem tekintem magamnak hardcore gamernek, de azért több, mint 50 játékot
végigjátszottam már, többet emelt nehézségi szinten is, köztük olyanokat, mint
...
Tovább a cikkhez
|
|
|
|
|
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|