Témakör: Fotók

Hogyan rajzoljunk lángoló autót GIMP-ben?

Oldaltérkép


Letöltések
Realisztikus lángoló autó
Absztrakt lángoló autó


Kapcsolódó oldalak
Fotók témában

Dark Prince GIMP-ben
Démoni lány GIMP-ben
Fiktív játékborító GIMP-ben
Groot kiskacsa GIMP-ben
Hoth minibolygó GIMP-ben
Jasmine hercegnő GIMP-ben
Jedi GIMP-ben
Lara Croft selfie GIMP-ben
Mangarajzolás GIMP támogatással
Na'vi arckép GIMP-ben
Softbox házilag
Szörnynézés GIMP-ben

Régóta szeretnék új pólót csináltatni magamnak saját grafikával. Sokáig keresgéltem hozzá inspiráló képet. Annyit tudtam, hogy valamilyen módon a kabrióhoz kellene kapcsolódnia. Aztán belefutottam, és rögtön tudtam, hogy ez kell nekem...
Lángoló autót rajzolni nem életveszélyesen nehéz (mondjuk nem is könnyű), de nekem nem sikerült az eredeti kép hangulatát úgy visszaadni, ahogy szerettem volna. Aki megpróbálja, annak csak vért és könnyeket ígérhetek :-), de mivel az előkészítő munka önmagában érdekes, tanulságos, és másra is használható, úgy döntöttem, legalább azt leírom. :-)

Íme az inspiráció. Egyszerűen brutálisan jól néz ki, és nem is tűnik extrém bonyolultnak. De az ördög ott van a részletekben most is.
Nyilván az első lépés, hogy az ember csinál egy fotót hasonló nézőpontból az autóról. Háttérnek egy kellően lepukkant ipari épületet sikerült találni.
Induláskor a rajzvászon méretét hozzáigazítottam a mintakép arányainak megfelelően a fényképhez. Szép nagy üres területek keletkeztek...
A jobb szélén könnyű dolgom volt: az aránylag jellegtelen kerítést több lépésben kicsinyítve és egymás mellé illesztve gyorsan megvoltam.
Nyilván ki kell pótolni az ég hiányzó részeit is. A másolgatás csak az első lépés, utána össze kell mosni a részeket. Ezt a legegyszerűbben a maszatoló eszközzel tudjuk megtenni.
A bal oldal lényegesen zűrösebb. A perspektivikus torzítások miatt itt nem működik a másolás. Ehelyett a meglevő vonalakat folytatva megrajzoltam a fal szerkezetét.
A téglákat véletlenül sem szabad ugyanazzal a színnel kifesteni. Véletlenszerűen válasszunk színeket az eredeti képről, és hasonlóképpen véletlenszerűen válasszuk ki, hogy melyik tégla kapja az adott színt.
A téglák felületét színezzük el, szintén véletlenszerűen, hogy hitelesebnek nézzenek ki. Ha ez megvan, mossuk össze az eredeti és az új falrészt.
A képen megfigyelhető, hogy a téglák felső éle világos színnel ki van húzva. Ez is segít a térhatás illúziójának megteremtésében.
Rendes lepukkant gyárépületnek kötelező tartozéka a graffiti :-), így rajzoltam egyet külön. Célszerű mintákat keresgélni, és azok közül választani egy ötletadót.
Az elkészült graffitit illesszük be új rétegként, majd a perspektivikus torzítás eszközzel igazítsuk a falra. Ezen a ponton nagy segítséget nyújt a fal struktúrája.
Ügyeljünk rá, hogy a téglaszerkezet átlátsszon a feliraton - szintén nagyban javítja a hitelességet.
Kétszerezzük meg az eredeti képet, és az új rétegen (rétegmaszk használatával vagy radírral) vágjuk körbe az autót.
Az eredeti fotó napsütésben készült, így a fényviszonyai nem kifejezetten jók. Sokat javíthatunk ezen a Színgörbék menüponttal. A szinte teljesen feketének látszó részek is elkezdenek használható részleteket mutatni. A lényeg a sötét tartományban erősen felhúzott/meredek karakterisztika.
Hogy a lángok jól érvényesülhessenek, a képet átalakítottam fekete-fehérré. Pontosabban csak annak látszik, valójában van egy minimális vörös/barna árnyalata a képnek - sokkal kellemesebb a szemnek mint a tisztán fekete-fehér. A hatást a Színezés menüponttal tudjuk megvalósítani.
Következő lépés a tükörkép kialakítása. Mivel az épület és a kerítés nincsenek ugyanazon függőleges síkban, a tükörképüket csak külön lehet előállítani. A perspektivikus torzítást a Nyírás eszközzel javíthatjuk.
Egy átlátszóból feketébe átmenettel rejtsük el/tegyük hihetőbbé a tükörképet.
Az autó tükörképe még kacifántosabb, mint a háttéré. Első körben tükrözzük meg az első kereket. Mivel a kerék majdnem pontosan szemben áll a nézőponttal, itt a torzítás minimális.
Tükrözzük meg az autó oldalát, majd a Nyírás eszközzel torzítsuk el úgy, hogy illeszkedjen az eredetihez. Könnyebb, ha ehhez behúzunk egy segédvonalat - természetesen külön rétegre.
Tükrözzük meg az autó elejét is, majd az I-görbítés menüponttal igazítsuk ki. Ügyeljünk arra, hogy a torzítás minimális maradjon, különben nem lesz hihető a tükörkép.
A három tükörképre külön-külön engedjünk rá egy átlátszóból feketébe átmenetet, mindegyiknél a tükörkép határvonalára merőlegesen, ne csak simán fentről lefelé. (Oké, a kerék tükörképénél ott fentről lefelé. :-))
Mossuk össze a három tükörképet.
A talaj kapott egy esőre utaló textúrát. Ehhez is a neten kerestem alapképet. A talált fotóra ráengedtem egy élkeresést, hogy kiemeljem a kör alakú hullámokat, és felhúztam a réteg kontrasztját. A hatás tovább fokozható, ha megduplázzuk a réteget, és a körök éleit még külön kiemeljük.

Ez az a pont, ahol megvan az alap kép, amivel dolgozhatunk. Rendezzük össze a rétegeket, de ne vonjunk össze mindent, mert megnehezíti a további szerkesztést. Nálam a következő rétegek maradtak: autó, háttér, eső 2x, háttér tükrözve (az autó tükörképével együtt).
Ahogy írtam fentebb, a tűz megrajzolását nem szeretném részletezni, az külön műfaj, és kitűnő oktatóvideók vannak youtube-on olyanoktól, akik mind jobban értenek hozzá, mint én. Csak néhány részletre hívnám még fel a figyelmet:
- füst textúrából sokszor könnyebb hitelesnek látszó lángot csinálni, mint tűz textúrából (!),
- érdemes külön réteget fenntartani az autó megvilágított részeihez, és külön a fal megvilágított részeihez. Ezekre nagyméretű puha ecsettel fessünk, nagyon magas átlátszósággal, vörössel és narancssárgával,
- használjuk bátran többször ugyanazt a textúrát. Ettől egységesebb lesz a hatás. Az egyes példányokat az I-görbítéssel alakíthatjuk. Ez nem ront a látványon, sőt, sok esetben javít, mivel mind a tűz, mind a füst teljesen valószerűtlen formákat tud felvenni,
- a tűz csak sötét háttér előtt látványos. Érdemes levenni a fényerőt az egész képen, sőt, én az egész autót sötétebbre festettem, mert a napfényben csillogó ezüstmetálon alig látszanak a lángok.

És akkor lássuk a háromszori nekifutás eredményeit. :-)

Túl világos a kép, de különösen az autó. A lángok túl nagyok, és túlságosan ritkák. Több helyen mintha nem is kapcsolódnának az autóhoz.
Itt már kellően sötét az alapkép. Realisztikusak a lángok az autó mögött, de az elején és oldalán kevésbé, olyan, mintha rá lennének lapulva az autóra. Ezt próbáltam kompenzálni reflexiókkal. Valamit javított, de a hatás mégsem az, mint az eredeti képen. Ezzel együtt vállalhatónak érzem ezt a verziót. :-)
Harmadszorra úgy döntöttem, átmegyek absztraktba. :-) Az autó kontúrját körberajzoltam, majd adtam neki egy derengést. A teljes autó kapott egy alap mintát ("plasma" és "swirl" kulcsszavakra keresve lehet találni jó alapot). A lángok itt egy sima vonalrajzból készültek, és háttérnek kaptak igazi füst textúrát. Valakinek túl elvont, de nekem tetszik - mehet a pólóra. :-)

Az utóbbi kettő nagyobb felbontásban megtalálható a Letöltések rovatban.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkens KUKAC heatwave PONT hu Copyright 2010 Wolkensdorfer Péter Utolsó módosítás: 2011. november 06.