|
Ez a tutorial valamelyest könnyebb, mint a Sötét Herceg volt,
legalábbis ami a GIMP részét illeti. A nehézséget inkább az okozza, hogy
rávegyük egy kedves hölgyismerősünket arra, hogy modellt álljon egy fiktív
horrorfilm borítójához. :-) Ha sikerült, akkor viszont az eredmény kárpótol
a fáradságért. Fotózni jó móka, főleg egy üveg jó bor kíséretében.
:-)
Ahogy jeleztem korábban, a kiinduló ötletet az Ördög bújt beléd
(eredetiben Jennifer's body) című horror adta. Pontosabban a film Blue Ray
kiadásának a borítója.
Hatásos kép, mint mindig, gondolkodjunk el egy pillanatra, mitől működik. A
háttérben a misztikus ködbe burkolózó erdő, a kötelező teliholddal :-), a
lány testtartása, ami szinte fenyegető, egy ugrásra kész ragadozót juttat az
ember eszébe, és emellett fojtott erotikát sugároz.
Ez a kettősség az, amit nagyon nehéz elérni. Fotózáskor sokat kísérleteztünk
(már majdnem feladtuk), mire az arckifejezés és a testtartás egyaránt jó lett.
Aki nekiáll, készüljön fel erre. Egy tökéletes alapfotót megcsinálni piszok
nehéz. De ha megvan, a többi már csak idő és kézimunka. |
|
Mivel én egy lusta dög vagyok :-), ahelyett, hogy elmentem volna
erdőt, teliholdat meg fakerítést fotózni, a Google-t hívtam segítségül ezeknek
a komponenseknek az összeszedéséhez.
|
Az alap nyilván egy alkalmas erdő képe háttérnek. Ha megfigyeljük az
eredetit, láthatjuk, hogy a hatás egy részét az adja, hogy a fákon nincsen
levél, vagyis ez egy halott erdő. Így a "dead forest" megfelelő keresési
kritériumnak bizonyult. :-) Lehetőség szerint nagyfelbontású, minimum 2000
pixel széles képet keressünk. |
A telihold képe egyszerű eset, tele van vele a net, megfelelő felbontás
és minőség nem probléma. |
|
|
Fakerítést találni nem volt egyszerű, főleg ekkora felbontásban, végül a
Mayang's free textures oldalon találtam nagyon jókat. Érdemes böngészni a
kínálatot. |
|
És végül, de nem utolsósorban a ragadozós alapfotó. :-) Látható, hogy
több ponton eltértünk az eredetitől: ruhatárból adódó korlátozások :-), más a
frizura, de mégis. Mikor elkészült a fotó, azonnal tudtam, tökéletes
lesz. |
|
|
Első lépésként rendezzük el a komponsenseket, értelemszerűen minden kép
külön réteg. A lány fotóját tegyük valamennyire átlátszóvá, hogy pontosan
lássuk, mi hova kerül. |
Először a háttér készül, ezért kapcsoljuk ki a lányt képét tartalmazó
réteget.
Mivel a kerítéses textúra egy fél deszkában végződik felül, ezt a fél
deszkát eltüntettem a képről (persze erre már a komponensek elrendezésekor is
figyelni kell). |
|
|
A deszka peremén megcsillan a holdfény, ezért világosítsuk ki. Hogy
pontosan kövessük az ívet, válasszuk ki a képen az üres részt, növeljük meg
a kiválasztást, hogy belekerüljön a deszka teteje (az én esetemben 20
pixellel), majd csináljuk meg a fény- és árnyékhatásokat. |
A deszkakerítés nem csak azért szürke, mert az egész kép az, hanem mert
megette az idő. A Színezés menüponttal tegyük monokrómmá. A szín nem teljesen
szürke, van benne egy kevés kék meg zöld. Jegyezzük meg a beállítást, mert
ugyanezt kell majd alkalmazni a háttérre. |
|
|
Mivel a faágak belógnak a telihold elé, a rétegrendben a hold van
lejjebb. Jelöljük ki a holdat, majd az erdőt tartalmazó rétegre váltva a kör
alakú kijelölésből vonjuk ki (Ctrl + kattintás)a faágakat, célszerűen szín
alapján. Ne foglalkozzunk vele, hogy nem tudunk minden egyes pixelt kijelölni
a vékony gallyakon, a lényeg a tömeghatás. A többit úgyis elnyomja majd a köd.
Ha megvan a kijelölés, töröljük, és ezzel láthatóvá válik a teliholdunk. |
Mind az erdőt, mind a teliholdat tegyük monokrómmá. A hold fényerejét
húzzuk fel majdnem kiégésig. Az erdőn a Görbék menüponttal emeljük meg a
kontrasztot ("S" görbét állítsunk be). |
|
|
Csináljunk egy külön réteget a ködnek (az erdő fölött a rétegrendben),
erre fessünk fehérrel a központi részen, illetve feketével a kép szélén. A
telihold elé benyúló ágakat is fehérítsük. |
Kapcsoljuk vissza a lányt tartalmazó réteget. A kivágás helyet ezúttal
rétegmaszkot használtam a háttér eltüntetéséhez. Ennek a lényege, hogy a maszk
fekete pontjainál átlátszó a kép, a fehéreknél meg nem. Így a maszkot
szerkesztve az eredeti kép rombolása nélkül lehet pixelenként ki-be kapcsolni
az átlátszóságot. Hasznos. :-) |
|
|
Készítsünk két új réteget, egyet a kerítésre vetett árnyékoknak, a
másikat a "sminknek". Ez utóbbira visszük fel az összes színezést, a test és
a ruházat árnyékaitól kezdve a szemfestékig.
A két réteg szerkesztése nagyjából párhuzamosan folyik - összhangnak kell
lennie, hogy a nőalak ne tűnjön oda nem illőnek. Az árnyékokon kívül vigyünk
fel fényeket is. A kiinduló képen itt is lágyak a fények - keményíteni
kell a hatás fokozásához.
Ezek a változtatások olyan részletekre is ki kel, hogy terjedjenek, mint a
szoknya sötétítése a szélek felé, hogy ne ugorjon ki a háttérből. |
Húzzuk ki az ajkakat egy erős korallpiros színnel, majd ízlés szerint :-)
rajzoljuk meg a lecsorgó vért. A könnyebb kezelhetőség kedvéért külön rétegre
raktam. |
|
|
Készítsünk egy új réteget a szemnek. A szem átszínezésére vonatkozóan
tele van tutorialokkal a net, többféle megoldás is lehetséges. Én nemes
egyszerűséggel ráfestettem zölddel. :-) |
Jöhet a felirat. Hatásában (látvány tekintetében) követni akartam az
eredetit, de szövegnek azért kitaláltam valami újat. :-) |
|
Ezen a ponton mentsük le új néven a képünket. Az eddigi alakítások
nem destruktívak, értsd, nem rombolják a képminőséget visszahozhatatlanul. Az
utolsó szerkesztések viszont olyan változtatásokat tartalmaznak, hogy ha
javítási igény merül fel, akkor egy korábbi pontra kell visszamenni. Ez az a
pont. :-)
Egyesítsük a lány képének rétegeit: szem, vér, smink és az alapfotó.
Aztán egyesítsük a kerítést és a rávetődő árnyékokat. Végül egyesítsük a
háttér rétegeit is: hold, erdő, köd.
|
Az ezt követő módosítások már a finomhangolás kategóriába esnek:
- korrigáljuk a ködöt, ahol kell: az erősebb köd a központi alak körül
hatásosabb, másrészt eltünteti a lány derekánál sétáló turistát :-),
- emeljük a lány kontrasztját, hogy "vadabb" hatást érjünk el,
- mossuk el a hátteret véletlenszerű zajjal, hogy még misztikusabbnak hasson
a köd,
- a kerítés még túl ép, egy nagy és szabálytalan ecsettel fessünk rá,
- korrigáljunk az egyes komponensek fényerején, hogy összhangba
kerüljenek. |
|
A cikk utoljára frissítve: 2010.07.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|