Témakör: Fotók

Hogyan rajzoljunk Groot kiskacsát GIMP-ben?

Oldaltérkép


Hivatkozott oldalak
Filmek témában

Filmajánlók 18.


Letöltések
A Groot kiskacsa


Kapcsolódó oldalak
Filmek témában

10 kedvenc film
Cápás rendhagyó filmajánló
Filmajánlók 1.
Filmajánlók 10.
Filmajánlók 11.
Filmajánlók 12.
Filmajánlók 13.
Filmajánlók 14.
Filmajánlók 15.
Filmajánlók 16.
Filmajánlók 17.
Filmajánlók 19.
Filmajánlók 2.
Filmajánlók 20.
Filmajánlók 21.
Filmajánlók 22.
Filmajánlók 23.
Filmajánlók 24.
Filmajánlók 25.
Filmajánlók 26.
Filmajánlók 28.
Filmajánlók 28.
Filmajánlók 3.
Filmajánlók 4.
Filmajánlók 5.
Filmajánlók 6.
Filmajánlók 7.
Filmajánlók 8.
Filmajánlók 9.
Filmajánlók ábécérendben
Halloween Night Fest 2 rendhagyó moziajánló
Jubileumi 500. moziajánló: Utazók
Prince of Persia rendhagyó filmajánló
Schwarzenegger 80's rendhagyó filmajánló
Underworld 1-4 elemzés
Vámpíros-vérfarkasos rendhagyó filmajánló
Fotók témában

Dark Prince GIMP-ben
Démoni lány GIMP-ben
Fiktív játékborító GIMP-ben
Hoth minibolygó GIMP-ben
Jasmine hercegnő GIMP-ben
Jedi GIMP-ben
Lángoló autó GIMP-ben
Lara Croft selfie GIMP-ben
Mangarajzolás GIMP támogatással
Na'vi arckép GIMP-ben
Softbox házilag
Szörnynézés GIMP-ben

Az inspirációt a rajzhoz természetesen a Galaxis őrzői című mozi adta (lásd ajánló), no meg a régi "A root kiskacsa" című egysoros. A téma kellően komolytalan, az elkészítést is lehet lazára venni, néhány óra elég rá - kellemes kikapcsolódás, gyakorlottabb fényképmanipulátoroknak szinte csak ujjgyakorlat.

Első lépésben válasszunk egy alkalmas kiskacsa alapfotót. Fontos, hogy olyan nézetet válasszunk, ami kontúrjaiban jól felismerhetően mutatja a kacsa főbb jellemzőit.
Ha valaki alaposan megfigyelte Groot kinézetét az említett filmben, akkor rájöhetett, hogy azért tűnik igazán embeszerűnek, mert a testét alkotó és mozgató indák pontosan az emberi izomzatot követik, nem csak statikusan, hanem mozgás közben is. Ennek megfelelően próbáljuk a kacsát úgy fadarabokra bontani, hogy az természetes módon kövesse a testfelépítést. A kontúrokat kemény szélű, néhány pixeles ecsettel rajzoljuk meg egy külön rétegen.
A neten keressünk alkamas és nekünk tetsző fa textúrát. Fontos, hogy a textúra részleteinek láthatónak kell lenni a megrajzolt fadarabok méretében, ezért ha túl nagy felbontású textúrát találunk, arányosan kicsinyítsük le.
Másoljuk ki a textúra egy részét a vágólapra, és ezzel fessük ki a területeket a kacsán. A textúrát mindig forgassuk irányba, hogy természetesnek hasson.
Nem kell minden egyes darabhoz új textúradarabot választanunk, de arra ügyeljünk, hogy az egymással érintkező területeket eltérő textúrával töltsük ki.
Ha mindent kifestettünk, akkor jelöljük ki szín szerint a kontúrt, és fessük át azt is fa textúrával. Előtte sötétítsünk a textúrán, hogy a kontúr jelleg ne vesszen el.
Válasszunk egy nem teljesen kemény ecsetet, és sötétbarna színnel fessük a fadarabokra az árnyékos részeket. Az ecset rétegmódját állítsuk Szorzás-ra, így nem takarja el a textúra részleteit, csak sötétít.
A kacsa szemét szintén referenciakép alapján fessünk meg.
Válasszunk egy alkalmas hátteret, ami kiemeli a kacsát.
Az előzőekhez hasonló módon fessünk árnyékot a kacsa alá. Figyeljük meg, hogy a lábak mellett az árnyékok széle határozottabb, élesebb, mint a testárnyéknál (mondjuk fényes napsütésben ez nem igaz :-), de olyat festeni egy fokkal nehezebb...).

Még egy cím kell a képre, és már mehet is a Letöltések rovatba, nézhetitek. :-)

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkens KUKAC heatwave PONT hu Copyright 2010 Wolkensdorfer Péter Utolsó módosítás: 2011. november 06.