|
|
 |
Szenvedélyes nők |
|
Wolkens ajánlója
Az imádnivaló Futni mentem után nagyon vártam a Szenvedélyes nőket. De míg az
előbbit már háromszor láttam, az utóbbit biztos nem fogom ennyiszer
megnézni.
Elsőre nem feltétlenül könnyű megmondani, hogy miért. A színészi játék hibátlan
(Básti Juli sziporkázik, Balsai Móninak már a Liza, a rókatündérben is remekül
ment a rút kiskacsa-gyönyörű hattyú átváltozás, Lengyel Tamás meg olyan szinten
túltolja az übermacsó, egoista zenészt, hogy már utálni sem lehet a karaktert,
csak röhögni rajta). Működik a helyzetkomikum, jó az operatőri munka, a
szexjelenetek visszafogottak, ugyanakkor kifejezetten szépek és érzelmesek. A
sztori érdekes, viszont a csavarok nagyrészt kiszámíthatóak... de ez a legtöbb
romkomnak sajátossága. Az viszont már probléma, hogy az előre nem látható
fordulatok megtörik a történet ívét és logikáját. Az események habkönnyű
komédiából drámába fordítják a műfajt, és noha ezt enyhíti némi (helyenként
morbid, de jól működő) humor, az eredmény valahogy nem egységes, és különösen
az utolsó negyedóra nem illeszkedik a korábbiakhoz.
Félreértés ne essék: ajánlom a filmet, mert életszagú, pozitív, szívmelengető,
kedves, vicces és helyenként meg is könnyeztet. De mindezek ellenére nem szabad
arra számítani, hogy egy Futni mentem 2-t fogsz látni.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Senki 2 |
|
Raf ajánlója
Bob Odenkirk visszatér Hutch szerepébe - de a talpa rá van ragasztózva egy
szopórollerre, s kénytelen hajtani magát folyamatosan. Talán nem kellett volna
a raklapnyi zsét felgyújtani az előző filmben.
#justsayin
Sok változás nincsen az előző filmhez képest (HUTCH-uk (pun intended) azt nem
számítjuk, hogy kicsikecsalád tudja, hogy Apaci halálos fegyver), csak most nem
otthon rúgja szét egy hadseregnyi rosszember popiszkáját, hanem egy
nyaraláson.
Könnyed szórakozás, ami pont annyira mély, mint egy gyerekmedence - igaz, nem is
akar többnek látszani. Sharon Stone meg olyan borzalmas gonosz-karikatúra, hogy
már jó. Ha tetszett az előző, ez is fog. Ha még nem láttad az elsőt, anélkül
semmiképpen se nézd meg ezt.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Karácsony az exemmel |
|
Wolkens ajánlója
November van, tehát javában dúl a szaloncukor, fenyőfa, csokimikulás és
karácsonyifilm-dömping szezon. A Netflix a címbeli darabbal robban, izé,
oldalog be a mezőnybe.
A történet szerint Kate (Alicia Silverstone. Mint húzónév. Jelentkezzen, aki
emlékszik bármelyik filmjére az 1999-es "Csapás a múltból" óta) és Everett
(Oliver Hudson) 20 év házasság és két, lassan felnőtt gyerek után válni
készülnek. Az intézésben a közös mottójuk a maximális őszinteség, ehhez képest
mindketten rejtegetnek egy "apró" titkot: a férjnek csinos, fiatal, barátnője
van, a feleség pedig el akar költözni nemhogy a férjétől, de a városból is.
A furcsa családi hagyományokkal teletűzdelt Karácsonynál rosszabb időzítést
persze el sem lehet képzelni erre az egész válás-dologra, így aztán hőseink
egyik cikis helyzetből a másikba esnek. Van, ahol minden átmenet nélkül, mintha
hiányoznának komplett percek a filmből - valószínűleg marketing döntés volt
belepréselni a "90 perc alatt ledarálható" rovatba.
Szóval az biztos, hogy nem ez lesz "A" karácsonyi film az idén, de a szezonra
bemelegítésnek teljesen jó. Édes, kiszámítható, semmi új nincs benne, a
fogyasztása mégis kellemes érzést vált ki a nézőből - pont, mint egy mákos
bejgli.
 |
Hosszú menetelés |
|
Raf ajánlója
Úgy látszik, 2025 a Stephen King revival éve. Menekülő ember, Welcome to Derry
(amilyen ígéretes és döbbenetes volt az első rész annyira egyhelyben topogott a
második - de majd csak ha lement lesz teljes kritika). Most meg a The Long
Walk, ami ugyanúgy, mint a rohangáló fószer, R. Bachman név alatt került
kiadásra eredetileg. Ez is egy disztópia, csak nem a(z ahhoz képest) jövőben
játszódott, hanem a hetvenes években, ahol 100 fiatalt minden évben csapágyasra
gyalogoltatnak legalább 4 mérföld per óra sebességgel (civilizált társadalom
lakói számára: ~6,4 km/h), s aki kap három figyelmeztetést, azt negyedjére le
is lövik. Akkor is, ha túl lassan gyalogolnak. Akkor is, ha letérnek az útról.
Tehát lényegében mindenért. Természetesen ezt is a nép szórakozására találták
ki, hogy eltereljék a figyelmet a (ki tudja mi miatti) gazdasági problémákról.
IS.
A film, hát, kicsit egyszerűsített lett, csak 50 fő sétál - mindegyik államból
egy fő. Aztán sétálnak - de csak 3 mph-val (matekkal nem hadilábon álló
személyeknek: 4,8 km/h) kell, de a szabályok lényegében megmaradtak. Sétálnak,
halnak, célba ér a győztes. Aki amúgy más, mint eredetileg, sőt, a meleg és a
misztikus szál is hiányzik lényegében teljesen.
Azt is mondhatjuk, hogy ki van herélve a film (pun intended).
Ezek miatt csak egy néha véres, kietlen tájakon sétálós film lesz amit csak
Mark Hamill hangja dob fel igazán az Őrnagyként. Jók a "fiatalok", de ez ahhoz
kevés, hogy a film 20 percnél tovább megmaradjon az emberben.
A trükkök (értsd vérontás) teljesen jók, de ennyi.
Ez sem lesz egy Köd, soha.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Menekülő ember |
|
Wolkens ajánlója
Stephen King 1982-ben megjelent disztópiája, a Menekülő ember sötét világot
festett az olvasó elé. Az alacsony jövedelműek számára elérhetetlenné váló
egészségügyi ellátás, számítógéppel generált kamu lejárató videók, amik olyan
mondatokat adnak emberek szájába, amit sohasem mondtak, hírhamisítás,
környezetszennyező, de felelősségre soha nem volt nagyvállalatok, az emberek
perverz kíváncsiságára épülő, minden erkölcsiségtől távoli tévéműsorok és
ezeken keresztül manipulált, ostoba tömegek...
És ma ebben a világban élünk.
A Menekülő ember ma sokkal-sokkal aktuálisabb, mint az első, Schwarzenegger
nevével fémjelzett filmváltozat elkészültekor volt. Már nem disztópia, hanem
"csak" akciófilmbe bújtatott társadalomkritika. Ezért nem is érződik annyira
erősnek, mint az előző.
Ezzel együtt a jól sikerült újrafeldolgozások közé tartozik. Ben Richards
igazságtalanságok által táplált, csillapíthatatlan dühe maximálisan átjön Glen
Powell előadásában, Josh Brolin meg annyira tökéletesen tenyérbemászó seggfej
producer, mint Dennis Quaid volt a Szerben. Mindenki más lényegében csak
statiszta a történetben. A látvány rendben van, és - amit nem gondoltam volna -
a feszültségépítés mintaszerű: az embervadászat langyosnak ható indítása csak
azt a célt szolgálja, hogy nagyobb skálán lehessen emelni a tétet. Mire a néző
észbekap, már a karfába kapaszkodva izgul a főhősért. Ezt ügyesen erősíti a
film azzal, hogy a manipulált valóság világában sokszor nehéz eldönteni, hol
verik át a tévéshow nézőit és szereplőit, és hol a mozinézőket.
Pont úgy, mint a mai társadalmakban. Az 1984 és a V, mint vérbosszú után a
Menekülő ember világa is fájdalmasan kézzelfoghatóvá vált.
Felkészül: William Gibson - Neurománc.
Raf ajánlója
Stephen King (nem gondoltad volna, mi?!) 1982-es, 2025-ben játszódó regényét
már megfilmesítették: az Osztrák Tölggyel 1987-ben (2017-re datálva) csináltak
egy filmet, de az csak az alapokat tartotta meg (lásd még: inspired by). Aztán
Edgar Wright vette a kezébe a gyeplőt, s csinált egy, a könyvhöz sokkal jobban
ragaszkodó remake-adaptációt (és így történt az, hogy '87-ben készült két
Svarcis film is - majd 2025-ben mindkettőhöz készült egy
folytatás/remake/whatever).
Ben Richards egy kollégáiért kiálló apuka, akinek gyermeke beteg, s nem igazán
van más választása, mint jelentkezni a disztópikus világ emberkínzó tévés
vetélkedőinek egyikébe. Csont nélkül veszi az akadályokat, s részese, mi több,
célpontja lesz a Menekülő Embernek, ahol a cél: túlélni 30 napig, s ha sikerül
1 milliárd ÚjDollár üti a greedy kis kezecskéit. Persze nem megy ez olyan
könnyen faluhelyen, mert a Vadászokon kívül még az embertársai is vadásznak rá
pénzmagban (és/vagy életfogytig tartó gabonapehely ellátmány reményében).
Richards menekül, s eközben "A" tévé hazudik(?), befolyásol és keveri a
fekáliát.
Nagy rajongója vagyok Edgar Wright munkásságának, a vizualitása, running
gagjei, stílusa friss szellő a szmogban (ahol lassan mindenki IS csak
univerzumot akar építeni történetmesélés helyett). Sajnos ez a legkevésbé EW-s
film, de azért abszolúte jó és szórakoztató - még ha a mai hírek és média
miatt nem is annyira szokatlan/elborzasztó a világ, amit látunk (bezzeg a
nyolcvanas években!). A kikacsintások nagyon jók (az egyik legjobb
Schwarzenegger képe a papírpénzen), a ritmusra sem lehet panasz, feszültséget
is jól adagolják, Powell meg mint mindig, nagyon jó. Brolin, hát Josh Brolin
meg a fog protézisével és majdnem túltolt manipulatív gonoszságával meg Josh
Brolin, ahogy kell (egyedül talán az Oldboy-ban volt gyenge, de ott az egész
film az, hiába egy ázsiai remekmű remake-je, az egyetlen jó dolog abban a
filmben igazából a Skarlát Boszi meztelen jelenete).
Mindenkinek ajánlom, annak ellenére, hogy ez a disztópia lassan alig különbözik
a valóságunktól, ezért nem olyan sokkoló, de azért igencsak szórakoztató film.
Edgar Wright-rajongók viszont úgy üljenek be rá, hogy ne legyenek elvárásaik,
és akkor nem is csalódnak.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Predator - Halálbolygó |
|
Wolkens ajánlója
A Genna bolygó a galaxis Ausztráliája: ezen a helyen minden, ami él, legyen az
növény vagy állat, meg akar ölni. Itt landol Dek (a maszk alatt Dimitrius
Schuster-Koloamatangi), a fiatal yautja, azaz a Ragadozó faj egy kevésbé
sikeresnek tűnő példánya, egy családi konfliktust követően. Ja, a yautjáknál a
"családi konfliktus" azt jelenti, hogy az erősebb családtag elvágja a
gyengébbik nyakát. Hogy egy ilyen faj hogyan jut el az űrutazásig, ha azok,
akik kardozni szeretnek, folyton lekardozzák azokat, akik kardozás helyett
inkább űrhajót építenének, azt a kérdést ne tegyük fel, mert ez csak egy lenne
a film kapcsán indokoltan feltehető ezer "éseztígyhogy?" kérdés közül.
Szóval a P:HB lehetne totál élvezhetetlen is, de a sok hiba mellett, amit
elkövet, egy lényegeset viszont nem követ el: nem próbálja meg komolyan venni
magát. És az eredmény - amellett, hogy látványos, akciódús, pörgős -
kifejezetten vicces és szórakoztató.
Szóval ott tartottunk, hogy hősünk, Dek, nem sokkal a kényszerleszállás után
már segítségre szorul, és ez az alsótestétől megszabadított Weyland-Yutani
robotcsaj, Thia (Elle Fanning imádnivaló a szerepben), aki mellesleg a yautja
kultúra szakértője (ugye még emlékszel, mit írtam két mondattal ezelőtt a fel
nem teendő kérdésekről), személyében érkezik. Ha motivációjuk nem is, de céljuk
meglepő módon közös: megtalálni a mitikus kaliszkot, ami a bolygó
csúcsragadozója. A kaliszkkal való találkozást még egyetlen yautja sem élte
túl, és ezért rettegnek tőle. Hogy ha egyikük sem élte túl a találkozást, akkor
honnan tudnak róla egyáltalán, vagy hogy az űrhajóik adatbázisában honnan van
róla filmfelvétel, izé, írtam már arról, hogy nem kell itt mindenféle tudálékos
kérdéseket feltenni? :-)
Szóval Dek és Thia összefognak, és cuki, ám veszélyes kisállatként csatlakozik
hozzájuk Picur. Lévén már a Ragadozó is Disney-márka lett, és mint tudjuk, "ha
szép ruhát viselsz, és van egy állat kísérőd, akkor hercegnő vagy", egy
pillanatra elgondolkozhatunk azon, hogy vajon Dek vagy Thia az új Disney
hercegnő, de ugye ennél a filmnél nem teszünk fel ilyen kérdéseket (sem). Indul
a kaland, erkölcsi tanulsággal, robot- és yautja-személyiségfejlődéssel, plusz
egy csomó verbális és vizális poénnal és persze rengeteg akcióval.
Szóval ez a Ragadozó messze nem a korábbi Predator filmek kegyetlen gyilkosa,
és ez a Predator film abszolút nem illik az eddigi Predator filmek sorába. Hogy
jó-e nekünk egy ilyen scifis legkisebb királyfivá szelidített Ragadozó, az
valószínűleg rengeteg parázs vitának lesz táptalaja. Ami viszont biztos, hogy
mi mindannyian nagyon élveztük.
Raf ajánlója
Dan Trachtenberg 2022-ben, a pandémia közepe táján csinálta meg az "őslakos VS
űrvadász" filmjét, rebootolva. Nem, nem rebootolva - rebreathelve a szebb
napokat látott Predátor-frencsájzt (ha már az eredeti stúdió ezen a néven nem
létezik, Huszadik Századi Róka helyett csak Huszadik Századi Stúdió van; de
legalább a fanfár maradt), hogy aztán a Killer of killers-szel megmutassa mi
történt a párbajokban győztes humánokkal, végül pedig csinált egy filmet amivel
egyrészt mélyíti és átveszi a regények (kép és sima) mitológiáját (nem, soha
nem fogom megbocsátani a "jaucsa" kifejezést, csak nálam a polcon és kindle-ön
legalább 10 regény van amiben egy-az-egyben átvették a "yautja" kifejezést, nem
fonetizáltak - személyes rant vége), másrészt meg végre nem arról szól a
történet, hogy valakit megpróbál levadászni a zöldvérű genya, hanem egy
csoffadt kis zöldvérű genya próbálja bebizonyítani a klánjának, hogy ő nem
csoffadt kis zöldvérű genya, hanem egy bátor, harcra- és tettrekész zöldvérű
genya.
És ahogy a makacs, kisebbségi komplexusokkal szügyig ellátott kis genyáktól
elvárható, nem éri be egy sima kihívással, neki bizony nekifutásból bele kell
fingania a nulláslisztbe, így kiválaszt egy olyan bolygót ahol a levegőn kívül
minden halálos mindenkire, s ahol az elpusztíthatatlan Kalisk-ot igyekszik
levadászni, hogy a trófeát hazavigye apucinak. Persze nem eszik olyan forrón a
kását, nullásliszt sincsen a bolygón - cserébe van egy fél WeYu android
(spoiler alert: a felső fele, hangmodullal) aki segít neki tájékozódni, mi több
idegenvezet is.
Biztos vagyok benne, hogy sokan fújolnak a keménymagvas (lásd még: toxikus)
fanok közül, hogy ezmiez meg egyébként is, meg hajaismijen. Én sem igazán
számítottam ilyen mértékű buddy cop filmre, de kb az elejétől végéig élveztem
(jó, pár bunyó mai jó szokáshoz híven cafatokra volt szabdalva, mintha egy
epilepsziás zöldvérű genya vágta volna, alkarpengével. MEH), nekem a legjobb
rész az volt, amikor az android (képletesen) átvette a néző szerepét és
faggatni kezdte eléggé önreflektíven Dek-et. Annak viszont örülök, hogy nem
csak én néztem utána, hogy ki volt a másik android - ugyanis nem hittem el,
hogy mindkettő Elle Fanning -, pedig tényleg!
Azt nem fogom megérteni (sem elfogadni), hogy mostanában miért kell cenzúrázni
(28 évvel később) vagy máshogy korhatárbesorolni (egyre több és több film)
filmeket, mint eredetiben. Ez IS PG13 - itthon meg 16-os karika. Pedig se vér,
se csöcs, még egy fuck sem igazán. Beats me.
Mindenkinek ajánlom, vérfannak talán csak feltételesen - de ha nem igazán
ismerted az eddigieket is érdemes, ha meg igen, akkor főleg! Az pedig, hogy
végérvényesen és visszavonhatatlanul(?) bekötötték az Ilijon univerzumába,
azért jár a pacsi.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Chad Powers első évad |
|
Raf ajánlója
Russ nem egy jó ember. Russ Holliday egy amerikai tojáslabda irányító (lásd
még: negyedvissza), aki a döntőben maximálisan elbaszigeteli a meccset és
miatta kap ki a csapata - de ez még nem minden! Még egy kerekesszékes, rákos
gyereket is feldönt. Bármelyik horoszkóp szerint IS rossz ötlet akár csak egyet
ezek közül is megtenni, hát még együtt! Persze kivetett pária lesz belőle, nem
kell senkinek. Nagy szerencséjére édesapja maszkmester, s lenyúlva az egyik
ilyen smink cuccát jelentkezik egy egyetemi csapathoz, mint Chad Powers
irányítónak, fullba tolva a Mrs Doubtfire-t.
Természetesen nincsen új a nap alatt, láttunk ilyet nem egyszer - csak itt nem
gyerekek láthatásáról van szó, hanem sportról. Ennek ellenére, hogy minden csak
nem friss és egyedi, kimondottan szórakoztató, jók a karakterek, a
kellemetlenebbnél kellemetlenebb szituációk; s az egészet Glen Powell viszi a
hátán! Ahogy váltogat Russ és Chad hanghordozása/akcentusa között zseniális
(nem véletlenül szól rá bűnben társa, hogy ne váltogassa, mert creepy AF), s az
improvizált háttértörténetes részek is kimondottan viccesek.
Egy "apró" probléma van csak a sorozattal: 6 rész, s olyan hirtelen ér véget,
hogy az ember csak pislog, mint hal a szatyorban - nagyon remélem, hogy lesz
folytatás ÉS ha lesz is, igencsak hamar!
 |
Megoldatlan ügyek osztálya első évad |
|
Wolkens ajánlója
Carl Morck (Matthew Goode) egy öntörvényű nyomozó az edinburghi rendőrségnél.
Nagyjából az egész világot utálja, és ez kölcsönös. A helyzet csak romlik,
amikor egy félresikerült rendőrségi akcióban egy fiatal rendőr meghal, Carl
kollégája lebénul egy golyótól, és ugyanaz a golyó még átmegy rajta is. Hogy
egy kicsit háttérbe tolja (vagy előléptesse?), a rendőrfőnöknő kinevezi Carlt
egy új osztály élére, ahol az a feladata, hogy olyan régóta döglött ügyekkel
foglalkozzon, amilyen régóta ember nem tette be a lábát az alagsorba, ahol Carl
új "irodája" van, és ahonnan már a csótányok is kihaltak. Halmazati
büntetésként (vagy fontossága alátámasztására?) megkapja asszisztensnek a szír
menekült Akramot (Alexej Manvelov), aki első pillantásra inkább néz ki lassú
észjárású szállodaportásnak, mint szakértő bűnügyi felderítőnek.
Ezen a ponton még a kilenc részes sorozat első epizódjának felénél sem járunk.
A páros első ügyét a négy évvel ezelőtt köddé vált ügyésznő, Meritt (Chloe
Pirrie) aktája adja. Hőseink belecsapnak a nyomozásba, és próbálják összerakni
a képet, nem feladva a reményt, hogy a nő még él.
Jó kis nyomozós sorozat a MÜO, szépen felépített karakterekkel, csavaros
történettel, a sötét hangulat ellenére ütős, vicces szövegekkel és
helyzetkomikummal. A teljes időtartam túlhúzottnak érződik, az évad középső
harmada kicsit leül, és az utolsó rész egyértelműen túlnyújtott. Ezzel együtt
krimikedvelőknek erősen ajánlott. Ha a cím, a karakterek vagy az alaphelyzet
ismerős, az nem véletlen: a történetnek létezik egy skandináv eredetije
Nyomtalanul címen 2014-ből, és az abban megismert páros nyomoz a 64-es
betegnapló és a Palackposta című krimikben is - szintén megtekintésre
érdemesek.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Tron Ares IMAX 3D |
|
Wolkens ajánlója
Ha nem is sűrűn, de időnként vannak olyan filmek, amikor a fizikai, logikai és
egyéb hibákat elnézzük, és cserébe élvezzük a szemkápráztató látványt meg az
akciót... utoljára a The Rock barátunk nevével fémjelzett Rampage-ről írtam
ilyesmit, hét éve. És most itt van nekünk a Tron: Ares, a harmadik, félig a
virtuális világban, félig a való világban játszódó Tron film, amiben a harc a
kettő közötti átjárás fölötti kontrollért zajlik. Szóval, az igazat megvallva,
az elsőre nem emlékeztem, a másodiknál meg arra sem emlékeztem, hogy egyáltalán
láttam. Pedig még ajánlót is írtam róla. :-D
Azóta újranéztem az elsőt. Hiába telt el 43 (!!!) év, a T:A sok újat nem tesz
hozzá a történethez. Cserébe olyan lélegzetelállító és szédítő látvánnyal
szórja meg a nézőt, hogy konkrétan bele lehet szédülni - ha valamikor, akkor
ennél teljesen indokolt az IMAX méretű kép meg a 3D. És ezen a ponton álljunk
is meg... mert hiba az annyi van a filmben, hogy hárman háromfélét
reklamáltunk, mikor kijöttünk a teremből. Szóval fizika felejtős, logika
felejtős, eredeti ötletek felejtős, csak legyen nagy a popcorn, a kóla, meg a
mozivászon és minden rendben lesz. :-)
Raf ajánlója
15/43 év után a Tron-széria kapott egy soft-reboot és sequel kombót. I kid you
not. Folytatás is és soft-reboot is. Nem spoiler, mivel a trélerekből kiderült,
hogy az első és második részben az emberek bementek (lásd még:
bedigitalizálódtak) a Rácsba (lásd még: Grid), itt a Rácsbéliek jönnek ki (vö.:
kidigitalizálódnak) a való világba. És még a Daft Punk sem tért vissza
filmzenét csinálni (jól ismert okok miatt - bár rossz nyelvek szerint előbb
volt meg a Tron: Legacy zenéje és ahhoz írták a filmet. Ezt kétlem, de a két
fhansziáról bármit el tudok hinni. Meg akár az ellenkezőjét is), hanem helyette
Trent Reznor és Atticus Ross (Kilenc Hüvelykes Szögek álnéven) vették kezükbe a
zenét - felemás sikerrel: majd megszakadhattak, hogy hasonlítson az előzőre. Ez
sikerült is, elég jól - csak az éneklős-gitáros-szitáros számok lógnak ki
eszméletlenül a filmből is és a soundtrack-ből is.
A film, ha a pár hülyeségen/logikai bukfencen át tudsz lépni (vicces anekdota:
hárman három különböző dolgot említettünk, ami szexualizálta a csőrünk), akkor
egy eszméletlen látványvilágú moziban lesz részed - erre találták ki az
IMAX-et, nem a sokadik macskás-pandórás-avatár-rettenetre! Konzisztens és
lenyűgöző a látvány, sehol nem lóg ki a digitális lóláb (SEM), a valóságban a
fényjárművek és csíkjaik (IS) letaglózóak. Természetesen megidézi az előző két
filmet is, de nagyon.
De azért egy kis kötekedés: én személy szerint abszolúte nem Jared "30
másodperc a Marsig" Leto-t választottam volna Árésznak, a Dallas Buyers Club
óta nem láttam értékelhető alakítást tőle, a végső összecsapást meg mintha
valaki teljesen más rendezte és vágta volna, az a pár perc több vágást
tartalmaz, mint a Taken valamennyi: amikor Neeson egy kerítésen mászott át 10
másodperc alatt 28 snittel. De az, hogy bal lábbal fékeznek motoron majd
jobbról szállnak fel egy másikra - AZOK MEGBOCSÁTHATATLAN BŰNÖK.
Ezt leszámítva egy álleejtős látványfilm (a külcsínhez képest kicsit szerényebb
belbeccsel), amit IMAX-ben látni kell. (nem, még mindig nem az
avatárfoséshamu)
Kapcsolódó ajánlók
 |
Eenie Meanie |
|
Wolkens ajánlója
Edie (Samara Weaving) három hónapos terhes az exétől, akivel nyolc hónapja
szakított. Na, erre a látszólagos ellentmondásra legalább valamilyen szinten
fény derül... de ugyanez a filmben felmerülő egyéb ellentmondások nagy részéről
nem mondható el. Az alkotói megoldás a szokásos: legyen a film kellően pörgős
(autós üldözések) és látványos (autós üldözések, főhősnő fehérneműben), és
akkor a néző hátha nem gondolkodik el a végén.
Pedig az alapötlet nem lenne rossz: Edie, az ügyes, tizenéves kora óta főállású
menekülőautó-sofőr csaj hátrahagyná a bűnözést, de kénytelen bevállalni a
szokásos "csakmégegyutolsó" melót, köszönhetően még a bűnözéshez is
tehetségtelen expasijának. Közben ugye kiderül a nem kívánt terhesség, ami
természetesen mindent megváltoztat, csak éppen semmi nem úgy változik, ahogy
Edie szeretné.
B kategóriás akciómozinak három sör után haverokkal elmegy, de szerintem
Weaving színészi képességei ennél többet érdemelnek.
A cikk utoljára frissítve: 2025.12.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|