heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Autók] [Autóhifi] [Szórakozás] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Peugeot 306 első szett beépítés

Autóhifi téma
Zene F Astrában
Zene kabrióba II
Mélyláda Sport Ignisbe
Internetet az autóba!
Skoda autóhifi
Zene G Astrában
Mélyláda FAQ
SAL dupla mélyláda
Felicia ajtópanel
Internet beépítés G Astra kabrióba
Zene kabrióba
Személyiségteszt
Zene kabrióba III
Hifibeépítés G Astra kabrióba
Zene G Astra kabrióba
Futurisztikus középkonzol

Nagy Tomi barátom végre rászánta magát az első szett cserére az autóban. Pontosabban fogalmazva, egy első szett beépítésére a gyári hangszóró helyett, ami finoman szólva is úgy néz ki, mint amin átment az úthenger. :-)
A választás egy Spectron 16-os komponens szettre esett, a kalaptartón már volt egy pár 3 utas MacAudio (tudom, tudom ;-)). Kellően hideg szombati nap lévén, bele is vágtunk a munkába...

A problémát alapvetően a hangszóró mérete okozza: nemhogy a gyári rács kivágása kicsi neki, hanem még a gyári ajtókiemelés átmérője sem elég. Ennek bizony ajtópanel szaga van...
A leírtak egyébként elég jól működnek más típusra is, nem teljesen elvadult alakú ajtókárpitok esetében, és aránylag egyszerű munkával tetszetős eredményt lehet elérni.
Első lépésben kell csinálni egy kiemelőpanelt, ami kitölti a gyári rács helyét (mi 10 mm-es rétegelt lemezt használtunk, mert az volt kéznél). Ezt fogjuk majd a kárpithoz rögzíteni. A két furat rajta azon két gyári csavarhoz enged hozzáférést, amivel a kárpit az ajtóhoz van rögzítve.
Fontos! A hangszórónak való kivágást ne ezen az elemen csináljuk elsőnek, hanem a következőn.
Ezután alakítsuk ki az ajtópanel látható részét. Ennek a darabnak a formája követi az eredeti ajtópanelét, az anyag 19 mm MDF vagy pozdorja. Ezen mérjük ki pontosan a hangszóró helyét, vágjuk ki, majd átjelölve a vágás vonalát, egy valamivel kisebb koncentrikus kört vágjunk ki az előző pontban leírt darabból.
A jobb felfekvés érdekében a 306-nál a panelnek az autó hátulja felé néző végét meg kell egy kicsit reszelni az ajtó felőli oldalon, mert azon a részen a gyári panel már íves.
A két darab elkészülte után, ragasszuk össze őket. Ügyeljünk a pontos pozícionálásra, és lehetőleg rögzítsük a ragasztást a száradás idejére.
A megszáradt panelt kívülről borítsuk be mélyládákhoz használatos kárpittal. Az eredmény elég látványos, maradhatna is így, ha nem kéne végül az egésznek szólnia. :-)
A kárpitot ragasszuk be a külső darab élére, aztán hajtsuk vissza a külső panel belső lapjára is.
Az elkészült panelt hátulról csavarozzuk fel a kárpitra. Ha a csavarokat az eredeti rácstartó nyílásokon engedjük keresztül, nem kell megfúrni a műanyagot (a mögötte levő anyagot viszont nyilván át kell fúrni.
Az elkészült panelre csavarozzuk fel a hangszórót a rácstartó gyűrűvel, majd tegyük be a rácsot. Ha kellő odafigyeléssel dolgoztunk, a kinézet teljesen gyári. :-) És az egész megvan nem egészen egy nap alatt.
Ezekután helyükre kerültek a csipogók az A oszlopon. Némi kísérletezés után kb. abba a magasságba kerültek, ahol az én Astrámban vannak, a hallgató felé fordítva. A magasak teljesen jók így, csak kicsit sokan vannak :-), a keresztváltóban -3 dB-re állítottuk a szintjüket.

Konklúzió: a hangzás nagyon kellemes, de az első szett nem ad elég mélyet. Ehhez kissé hátra kell faderelni, hogy a MacAudio-k is hadd zenéljenek, ami viszont azonnal összedönti a színpadot. Akit ez nem zavar, vagy direkt szereti a "mindenhonnan szól" hangzást, annak bátran ajánlható ez a konfig. Tominak is tetszik (ez a lényeg :-)), de azért a legalább kísérlet kedvéért lehet, hogy bekerül egy passzív szubszűrő a hátsó hangszórók elé.

A cikk utoljára frissítve: 2006.01.

F Astra hangrendszer (2006.01.)

A harmadik fokozat az én Opel "F" Astrám. Időközben kellően túlképeztem :-) magam autóhifi témában, ezért most egy kicsit más konfiguráció ...

Tovább a cikkhez

 

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2018.12.02.