|
Mikor el kellett adni a BMW-met, a következő lépcső a Skoda Favorit
volt. Mivel megmaradt a BMW-ből a régi Sony autórádió, így aztán feleségem
benyújtotta az igényét egy kis zenére. A Conrad ajánlatában találtam olcsón
(jónak tűnő ;-)) autóhangszórókat, és gyorsan vettem egy háromutas készletet.
A magasak és a közepek mentek az első ajtókba, míg hátulra a két mély. Persze
egy 13 centis mélyhangszóró még nem subwoofer, így bekéredzkedett egy 25 cm-es
mélynyomó is.
 |
Ehhez persze új kalaptartó kellett - szerintem elég cool lett az
eredmény... :-)
Aki esetleg hasonlón töri a fejét, annak felhívnám a figyelmét egypár
dologra:
- Nekem a 8 mm-es rétegelt lemez nem lett elég merev ahhoz, hogy elbírja a
hangszórókat, alulról alumínium "L" profillal meg kellett erősítenem, mert
enélkül meghajolt (és ez idővel csak romlik, ez jól látható a képen). :-(
- A mélyhangszóró itt free-air üzemmódban működik, erre nem minden hangszóró
optimális vagy egyáltalán alkalmas. |
|
Mivel a rádióban csak 4 nagyszintű kimenet volt, úgy döntöttem, csinálok
bele vonali kimenetet, összeadva a bal és jobb hátsó csatorna jelét. Ezt egy
műveleti erősítő csinálja, ami az eredeti hangprocesszor kimeneteire
kapcsolódik aluláteresztő szűrő-összegző kapcsolásban. |
 |
 |
A műveleti erősítőnek szimmetrikus tápot illik adni, ezt egy MAX232 is
állítja elő - ez nem dokumentált funkciója az IC-nek. ;-)
A MAX232 kondenzátorai kerültek a NYÁK aljára. |
Az áramkör a rádióvégfok hűtőbordája alatt kapott helyet, máshova
egyszerűen nem fért volna be. A teljesítményerősítő külön dobozban van. |
 |
 |
Az i-re a pontot a hangerőszabályozó teszi fel. LED fényskálás kijelzés,
kikapcsolt állapotban "Knight Rider" futófény, 10 hangerőszint, ami bőven
elegendő (az alapszintet úgyis a rádió határozza meg). A "szárnyak" a doboz
hátulján a végfok hűtőbordái. |
Persze a cucc nem profi, de nem is próbál az lenni. :-) Viszont jó
példa arra, hogyan lehet alacsony költségvetésből meglepően hatásos eredményt
kihozni. Nagyon jót szól! (Azóta már valaki más használja...)
A cikk utoljára frissítve: 2006.01.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|