heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Autók] [Autóhifi] [Szórakozás] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

Autóhifis személyiségteszt

Autóhifi téma
Zene F Astrában
Zene kabrióba II
Mélyláda Sport Ignisbe
Internetet az autóba!
Skoda autóhifi
Zene G Astrában
Mélyláda FAQ
SAL dupla mélyláda
Felicia ajtópanel
Internet beépítés G Astra kabrióba
Zene kabrióba
Zene kabrióba III
Hifibeépítés G Astra kabrióba
Peugeot 306 első szett
Zene G Astra kabrióba
Futurisztikus középkonzol

Először próbáltam komolyan leírni - kevés sikerrel -, hogy mik is az autóhifi hátulütői, nehogy valakiben az a hamis illúzió alakuljon ki, hogy ez a hobbi csupa móka és kacagás. De ha eltekintünk a szétszedett autóktól, a saját magunk által összeszögelt mélyládáktól és a rendszer hangolásával töltött éjszakáktól, amik ősz hajszálakon kívül talán súlyosabb kárt nem okoznak, akkor is ottmarad a pénz kérdése. Márpedig az autóhifi nem olcsó mulatság. :-(((

Hogy mégis tiszta legyen a lelkiismeretem :-), összeütöttem egy kis gyorstesztet, ami segít eldönteni, hogy milyen mértékben vagy dB-drog-függő.

1. Miért kell rádió az autóba?
a. Mert a motorzaj túl monoton. 5 pont
b. Hogy addig se legyen csend, amíg CD-t cserélek. 30 pont
c. Mert a DVD lejátszón nincs hangerőszabályozó, így közvetlenül nem lehet rajta hangerőt állítani. 200 pont

2. Miért kell CD az autóba?
a. Visszaveri a traffipax lézert. 1 pont
b. Mert a rádió műsorában nem lehet tracket ugrani. 60 pont
c. Mert a rádió nem viszi át a 20 kHz-et, így elvesznek az elektromos gitár legfelső felharmonikusai, és ezáltal élvezhetetlenné válik a zene. 120 pont

3. Miért kell 2 utas hangszórószett az autóba?
a. Egyrészt csúnyán néz ki az ajtóban a lyuk, másrészt hogy a tükörháromszögnél ne fújjon be a szél. 10 pont
b. Mert a magas hangok előállításához kis membrán, a mély hangok előállításához meg nagy membrán kell. 20 pont
c. Mert 3 kHz fölött csak a selyemdómnak nem karcos a hangja. 40 pont

4. Miért kell mélyláda az autóba?
a. Télen lenyomja a hátulját, így nem csúszik ki az autó. 15 pont
b. Hogy hallják a csajok, ha jövök. 30 pont
c. Ki kell tölteni az első ülés és a hátfal között a hátsó üléssor és a kalaptartó eltávolításakor keletkezett űrt. 150 pont

5. Miért kell erősítő az autóba?
a. Az a kihangosító? 0 pont
b. Mert a rádió nem hajtja meg rendesen a mélyládát. 50 pont
c. Mert még nem találtam 4x100+1x200 wattos rádiót. 100 pont

6. Miért kell kondenzátor az autóba?
a. Zavarszűrőnek a gyújtáshoz. 0 pont
b. Hogy erőteljesebb dobütéseknél se halványodjanak el a reflektorok. 30 pont
c. Mert az erősítő 2x100 mm2-es tápkábelét nem lehet átfűzni az utastéren, és így az akkumulátortól a csomagtartóig jelentős veszteség keletkezne már közepes (gy.k. 143 dB) hangerőnél is. 60 pont

7. Miért kell plusz akkumulátor az autóba?
a. Ha az egyik bedöglik, a másikkal még megy az autó. 10 pont
b. Tölteni a kondenzátort. 30 pont
c. A dB mérőnek kell külön tápot adni. 60 pont

8. Miért kell TFT az autóba?
a. Na hagyjál engem békén. 0 pont
b. Hogy grafikusan lehessen hangszínt állítani. 150 pont
c. Elöl vagy hátul? 300 pont

9. Miért kell hangprocesszor az autóba?
a. Hogy hangtárcsázással tudjak telefonálni. 10 pont
b. A karosszéria formája okozta egyenletlenségek kiegyenlítésére. 30 pont
c. Mert a vezetőülés asszimetrikus elhelyezése miatt futásiidő-korrekciókra van szükség meg persze lináris fázismenetű szűrőkre. 100 pont

10. És végül: miért kell biztosíték az autóba?
a. Hogy ne égjen le az autó, ha zárlatos lesz a szivargyújtó. 0 pont
b. Hogy ne álljon le az autó, ha elszámoltam a párhuzamosan kapcsolt hangszórók együttes teljesítményét. 10 pont
c. Hogy ne olvadjon le az akkumulátor, amikor az erősítő bemenetére 1 kHz-es négyszögjelet adok, a kimenetével meg meghegesztem az öntöttvas kerítést. 150

pont

Add össze a pontjaidat. Az eredmény ezer forintban mutatja, hogy nagyjából mire számíthatsz, ha autóhifire adod a fejed... ;-)))

A cikk utoljára frissítve: 2006.01.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2018.10.07.