|
 |
A hangok |
|
Wolkens ajánlója
Jerry (Ryan Reynolds) egy barátságos, hétköznapi fickó, aki kutyájával és
macskájával él otthon. Ez még nem is lenne probléma, de rajtuk kívül szinte
csak a pszichoterapeutájával beszélget. Ez még mindig nem annyira vészes, az
viszont, hogy állatai válaszolnak is neki, sőt, tanácsokat adnak, már
elgondolkodtató.
A probléma gyökerei a srác gyermekkorába nyúlnak vissza, a lelke mélyén
rejtegetett sötét titkok elfojtása révén képes egyáltalán létezni, és a világot
elviselhetőnek látni. Persze gyógyszert kellene szednie, de ha ezt teszi, többé
nem beszélnek az állatai, a környezete a maga rút valójában jelenik meg, így az
egyetlen menekülési út az elmebaj, mint állandósult állapot. Aminek
következményeként Jerryből időnként előtör a sorozatgyilkos, a hűtőjében meg
elkezdenek gyűlni a levágott - és ehhez képest meglehetősen szószátyár -
fejek.
A hangok bizarr, ijesztő és helyenként gusztustalan film, de mindeközben mélyen
át van itatva fekete humorral. Ryan Reynolds, ha nem is Oscar-díjas a
szerepben, de tökéletesen hozza a figurát, annak összes hangulatváltozásával,
gyötrődésével, félelmével, kételyével. A női főszerepekben Gemma Arterton és
Anna Kendrick jól elvannak (hol is? ;-)), de a szereplők felsorolásakor
természetesen nem szabad elfeledkeznünk Bajusz Úrról sem, aki maga Hannibal
Lecter reinkarnációja egy vörös macska képében. :-)
 |
Everly |
|
Wolkens ajánlója
Meglehetősen erőszakos, kis költségvetésű, B kategóriás akciófilm. Nagy
pozitívuma, hogy a címszerepben Salma Hayek lenge öltözetben gyilkolássza
végig az egészet.
Sajnos ez a film egyetlen pozitívuma.
 |
Bíborhegy |
|
Wolkens ajánlója
Guillermo del Toro kimaxolta a kísértetházas horror látvány- és hangzásvilágát.
A Bíborhegyen álló nemesi kúria a tökéletes helyszín mindenféle borzalomhoz:
penészes falak, omladozó korlátok, nyikorgó ajtók, rozsdás gépezetek, a
kéményben üvöltő szelek, fekete lepkék és fekete kísértetek... de az igazán
félelmetes mégsem ez a suttogó, nyöszörgő, sikoltozó ház, hanem annak
lakói.
Jessica Chastain mindenkit lejátszik a vászonról, a Mentőakció bájos
űrhajókapitánya után alig lehet ráismerni, keserű, kemény, megátalkodott
gonosz, de közben törékeny és sebezhető. Ez az ő filmje, még ha elvileg nem is
ő a főszereplő.
Régi stílusú horror mai technikával megvalósítva: a műfaj kedvelőinek igazi
gyöngyszem. Azt meg, hogy a forgatókönyvírók képesek voltak a végső
könyörtelen leszámolásba egy akkora beszólást beletenni, hogy az egész nézőtér
röhög, máig nem hiszem el. :-)
 |
Az utolsó boszorkányvadász |
|
Wolkens ajánlója
Vin Diesel ezúttal a fantasy műfajában kalandozik, mély hangjához és
megjelenéséhez elég jól illik a semmitől sem félő boszorkányvadász karaktere.
A sztori minimálisan sem rugaszkodik el a szokásos "a főhősnek meg kell menteni
a világot a pusztulástól" sémától, a fordulatok teljesen kiszámíthatóak,
ráadásul a befejezés kínosan erőlködve próbál megágyazni a folytatásnak. De
legalább a látvány és a soundtrack rendben van, másfél óra laza kikapcsolódás,
aztán lehet otthon tolni tovább a Diablo-t vagy valamelyik hasonló
ütöm-vágom-amputálom kategóriás videojátékot. :-)
 |
REC 4: Apokalipszis |
|
Wolkens ajánlója
Van valami perverzen erotikus abban, ahogy egy karcsú nő egyszál trikóban,
túlpörgetett csónakmotorral a kezében (!) aprítja a zombikat. :-)
 |
Coherence |
|
Wolkens ajánlója
Bár nem szoktam másokra hivatkozni a filmajánlókban, most kivételt teszek: az
általam nagyra tartott geekz blog kritikájának a címét idézném be: "Legyél te
is Schrödinger macskája!" Nos, a filmnek ennél tökéletesebb összefoglalása nem
létezik. Külön érdekes, hogy amikor először szóba kerül a híres háziállat,
akkor azt gondoljuk, már értjük, miért pont ez lett az írás címe. Pedig nem
:-), csak az utolsó csavar teszi világossá, hogy mit is jelent ez a mondat.
Remekül felépített sztori, amiben egy percig sem érdekes, mi is okozza a
rejtélyes jelenségeket, csak az, hogy ki hogyan reagál rá, ki hogyan próbálja
feldolgozni a felfoghatatlant, hogyan próbálja megőrizni a józan eszét, mikor
eljut oda, hogy már abban sem biztos, hogy ő maga ki is valójában. Az utolsó
jelenet egy pillanatra megijeszti a nézőt, felmerül, hogy a forgatókönyv valami
banális megoldást tol az arcunkba, de ez is csak egy ravasz húzás, hogy a záró
csattanó még nagyobbat üssön.
Aki szerette a Pillangó hatást, ezt a filmet is garantáltan élvezni fogja. A
többiek meg nézzék meg mindkettőt. :-)
 |
Az ételművész |
|
Wolkens ajánlója
Szóval, ha Bradley Cooper neve felmerül, mi jut az ember eszébe? Elsőre a
Másnaposok trilógia, meg az A-Team. Kifinomultabbak ;-) rávágják még a Napos
oldal-t, meg a Nem kellesz eléggé-t. Nos, megnéztem, az Ételművész (bár utálom
a vicces magyar filmcím fordításokat, ez most nem is rossz) Cooper 28. (!)
mozifilmje, ha ugyan el nem számoltam.
És hogy ez miért érdekes? Hát azért, mert elsőre mindenkinek az ugrik be, hogy
Cooper igazi sármos szépfiú, és a karakterei erre épülnek, nem a színészi
képességeire. A Napos oldal-ban erre már alaposan rácáfolt, és az Ételművész
ebben a tekintetben (is) legalább annyira erős. Azt kell mondjam, a pasi 40
éves korára beérett, mint színész. A film a felszínen egy bő másfél órás
gyorstalpaló ételkészítési, -tálalási és -fényképezési tanfolyamnak tűnhet
(ezért együnk, mielőtt beülünk megnézni :-)), de valójában ennél sokkal több és
mélyebb.
Adam Jones (Cooper) a világ legtehetségesebb és legmaximalistább séfje. Sajnos
emellett egy címeres arrogáns seggfej, és a szenvedélybetegségéből nehezen
kigyógyult exdrogos, exalkoholista és exszexfüggő, aki magára haragította a
szakma legjobbjait és egyben a legjobb barátait. Megjárta a poklot, de
visszatért, és most a mennybe akar menni. Az oda vezető út jelen esetben
természetesen Michelin csillagokkal van kikövezve, és csak három lépés a
mennyország... A film elején Adam megérkezik Londonba, és, hogy stílusosak
legyünk :-), belecsap a lecsóba. Éttermet keres, szakácsokat toboroz, főz,
rabszolgahajcsárként ösztökéli a csapatát, és mindeközben küzd azon, hogy
hátrahagyja a múlt démonait. De ahhoz, hogy elérje a célját, ez még
kevés...
Aki nem találja ki... satöbbi, satöbbi, satöbbi. Ezt a filmet sem a csavarokért
nézzük (bár vannak benne érdekes fordulatok), és még csak nem is a fantasztikus
ételkompozíciókért, hanem a karakterekért. Cooper az egész mozi epicentruma,
minden pillanatában hibátlan. Persze ehhez kell a többiek játéka is: Sienna
Miller, Daniel Brühl, Riccardo Scarmarcio, Matthew Rhys mind otthon vannak a
szerepükben, és még sorolhatnám sokáig. Uma Thurman és Emma Thompson
epizódszerepei külön emelik a darab fényét, a két színésznő láthatóan remekül
szórakozik.
De a legérdekesebb a filmben az utóíz, amikor elgondolkodsz, hogy mit is
láttál. Első szinten ott vannak az ételek, meg az éttermi konyha színfalak
mögötti történései, második szinten az, hogy a kemény munka meghozza a
gyümölcsét... de valahol a mélyben van még más is, valami kevésbé a szánkba
rágott. Az, hogy sosem késő megbánni a vétkeinket, sosem késő tanulni a
hibáinkból, sosem késő a magunk útját járni és sosem késő szeretni.
 |
Szerelem a négyzeten |
|
Wolkens ajánlója
Van olyan, hogy az ember hirtelen indíttatásból megvesz egy olcsó DVD-t,
mert a borító alapján jó a sztori, aztán hosszú ideig eszébe sem jut megnézni.
És mikor megnézi, rájön, hogy milyen gyöngyszemet talált.
Vagy arra, hogy valószínűleg nem véletlenül volt olcsó az a film.
A Szerelem a négyzeten az utóbbi kategória. Pedig lehetne jó is. Anna (Natasha
Henstridge) és Charlie (Michael Vartan) házasodni készülnek, csak éppen
mindketten mással, és történetesen mindkettőjükre az a feladat hárul, hogy az
esküvői előkészületeket intézzék. Véletlenül ugyanabban a szállodában szállnak
meg, aztán... aki nem találja ki, mi történik, az megbukott a "romantikus
vígjátékok kötelező fordulatai" című alaptantárgyból. A film mégis csúnyán
elvérzik, ami alapvetően két okra vezethető vissza:
- Michael Vartan-ban egy gramm férfiasság és vonzerő sincs. Az a típus, akit
leraksz valahova és ott marad, ha meg belerúgsz, akkor kicsit arrébb gurul.
Gyámoltalan, riadt szemű kisfiú benyomását kelti a szerepe szerinti sokat
megélt, kiégett exzsaru helyett (kérjük a remake-et Liam Neeson-nel a
főszerepben! :-)). Hogy nem ő az, akibe egy Natasha Henstridge klasszisú
menyasszony két nap alatt halálosan belehabarodik, na az tuti.
- a rendezés és az operatőri munka. Képzeljétek el, hogy minden egyes
párbeszédet úgy sikerült felvenni, hogy felváltva látod a két szereplő arcát,
mindig, aki éppen beszél. Változatlan kameraállásból. Minden. Egyes. Rohadt.
Párbeszédben. Szerintem még azon is spóroltak, hogy véletlenül se használjanak
két kamerát, darut meg pláne nem. Felvették az egyik szereplőt, aztán a
másikat. Akiknek persze ennek megfelelően akkora a dinamikatartománya, mint
egy BRG magnóval ’85-ben felvett és azóta kilencezerötszázhuszonhétszer
meghallgatott kazettának. Érzelemmentes arcok, monoton hangon eldarált
mondatok. Tragikus.
A film egyetlen pozitívuma a bónuszként belerakott mellékszál: Olivia d’Abo és
Michael Rispoli (akinek semmit nem mond a név, ő a felejthetetlen Joe Fusco
Jr. az Aludj csak én álmodom-ból :-)) románca százszor jobban működik a
főszereplőkénél. De a film még velük együtt sem éri el az "egyszer meg lehet
nézni" szintet sem.
Kapcsolódó ajánlók
 |
Predestination (a pocsék magyar cím "Időhurok") |
|
Wolkens ajánlója
Az a baj az időutazással, hogy soha nem tudhatod, ki is voltál holnap.
 |
Mentőakció |
|
Wolkens ajánlója
Mark (Matt Damon) krumplit termeszt, jó a humora, videóblogot vezet, csupa izom
és bármit meg tud javítani a soha le nem merülő akkumulátoros csavarhúzójával.
Szóval szinte tökéletes pasi. Mégsincs nője, leginkább azért, mert mindezt a
Mars bolygó egyetlen, ottragadt lakójaként adja elő. Persze a NASA és
űrhajóstársai is arra a felismerésre jutnak, hogy kár lenne egy ilyen kincset
veszni hagyni, ezért – ki több, ki kevesebb lelkesedéssel – elkezdik szervezni
a megmentését, amit számos logikátlan forgatókönyvi fordulat nehezít.
Szóval egy újabb látványos tudományos(ööö :-))-fantasztikus mozi a kínálatban.
Jobb, mint a Gravitáció, mert nincsenek benne őrjítően zavaró fizikai
baromságok. Jobb, mint a Csillagok között, mert sokkal koherensebb, nem esik
szét. Szórakoztatóbb, mint a kettő együtt. De a nagy helyzet az, hogy az elmúlt
évek űrutazásos sci-fi filmjeinek koronázatlan királya továbbra is a szinte
ismeretlen Európa-rejtély című darab. És ezt a Mentőakciónak még úgy sem
sikerül megdöntenie, hogy a képi világa rengeteget merít onnan.
Kapcsolódó ajánlók
 |
These final hours (Az utolsó órák) |
|
Wolkens ajánlója
Miután elkezdtem nézni a filmet, úgy gondoltam, csak azt írom majd az ajánlóba:
itt a mozi, ami az első öt percben laposra veri a Deep Impact-et és tízóraira
megeszi az Armageddont. Aztán csak néztem, és a végén folytak a könnyeim. Az
ember nem gondolná elsőre, hogy pont egy kisköltségvetésű ausztrál
világvége-film tud tiszta és mély érzelmeket közvetíteni.
A történet ott kezdődik, ahol más katasztrófafilmek véget érnek: becsapódott
egy kisbolygó a Földbe, és a keletkezett tűzcunami feléget mindent, ami az
útjába kerül. Észak-Amerikának és Európának már vége, Ausztráliának még 12
órája van, amíg a hőhullám odaér és mindent elpusztít. Nincs menekvés. A tudat
a többséget megőrjíti: tombol az erőszak, egymást követik a csoportos
öngyilkosságok, és vannak, akik drog- és szexmámorban úszva próbálják
elfelejteni, hogy tulajdonképpen már halottak.
James (Nathan Phillips tökéletes jóképű rosszfiú, az alakítása fantasztikus),
két barátnő között őrlődve, úgy dönt, hogy számára az a legjobb, ha egy buli
közepén, alkohollal gazdagon meglocsolt kokainnal szétcsapatva éri utol a
pillanat. Amivel nem számol, hogy életében talán először önzetlenül és
felelősségteljesen fog viselkedni, és megmenti a tízéves Rose-t (Angourie Rice
remekül megbirkózik a nehéz szereppel), sőt, megpróbálja a kislányt
visszavinni az apjához. Kettejük utazása a pusztulás árnyékában elhozza James
számára a megtisztulást, és rájön, hogy hol is kellene lennie. A néző meg
végig aggódik a hősökért, hogy odaérjenek időben, az pedig megállíthatatlanul
fogy...
Az utolsó órák szívszorító és szívmelengető film a szeretet erejéről, és arról,
amit Arany János írt:
"Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben,
Ember lenni mindég, minden körülményben."
Raf ajánlója
Mi adtak nekünk a rómaiak, bocsánat, az ausztrálok? Leszámítva a vicceket, azt,
hogy mind egy börtön laknak (és rossz nyelvek szerint minden ott lakó
börtöntöltelékek leszármazottja), hogy sokak szerint nem is létezik (lásd még:
laposföldesek) meg a koalákat (a kengurukat Ausztriának köszönhetjük, mint az
közismert). Ja, tényleg, kaptunk tőlük Őrült Makszimiliánt, mindjárt négyet is,
na meg a jó kis ozploitation-t (mondjuk igazából a Maksz-opusz is
ozploitation!), és mindenek előtt (a legfontosabbat ki nem hagyva) a Táncoló
talpakat is! A Filmek Legfelsőbb Entitása áldja Molnár Györgyöt érte!
James (a Sznékek a Plénen-ből Samuel L Jackson (L mint Motherfucker)
sidekick-je) Perth közelében, egy Nyugat-Ausztrál tengerparti kis viskóban
(ottani mértékkel, nem itthoni) üzekedik Zoéval, majd a kopulálás után hiába
kérleli a nő, hogy maradjon, ő hajthatatlan és a csajához akar visszamenni,
mert bizony, a világnak vége, 12 óra múlva őket is eléri a lökéshullámmal
kombinált halál, ő pedig nem akarja érezni, amikor eljön, így elhajt a
naplementébe. Napfelkeltébe. Valamerre. Legnagyobb bánatára a menő kocsiját
elveszti (micsoda klisé: egy Ford Falcon - igaz 4 ajtós, nem kettő, mint a
fentebb már említett ex-zsaru Max Rockatansky híres-nevezetes kupéja - az
aussiek és az autóik!). S így akad Rose-ra (a cserfes bakfis a Nice Guys-ból),
akit éppen két, nem kimondottan szimpatikus alak cipel be egy házba megfritzlni
(Australia - Austria; darab-darab). Jamey egy kis hezitálás után kiszabadítja
az apját kereső kis Rózsát, akit először szeretne lepasszolni, de miután nem
sikerül, magával viszi a nőjéhez, Vickyhez, ahol az eredeti tervek szerint
szeretett volna Jim kicsekkolni a világból: szesz- és drogmámorban, csöcsök és
pöcsök és mindenféle testnedvek ölelésében ("nem akarom érezni"), ahol nincsen
maradása, s mégis úgy dönt, elviszi a lányt az apjához, töltsék az utolsó
óráikat együtt.
Elég kis büdzséből (kb. 2,5 millió ausztrál dollár) készült a film, aminek
egyik legfőbb tulajdonsága a mértéktelen sárga filter használata, a másik
pedig, hogy műfajában szerintem kiemelkedő mű, egy igazi tuti titkos tipp - és
ami a legdurvább, nagy, halivúdi produkciók "nyúltak" tőle rendesen (Mad Max
Dühöngés Út és Rúzs Egy, rátok nézek! Bár ha igazán nagyon szőrszálhasogatni
szeretnénk, mondhatnánk akár azt is, hogy az ominózus jelenetet a TFH a
Watchmen képregényből ihletődhetett, de ugye kicsit más médium, de ugyebár ^^).
A film nagyon jól mutatja be az emberek reakcióját az elkerülhetetlen halállal
szembenézéssel (vagy előle menekülés, vagy így, vagy úgy), sokszor csak egy
pillanatra mutatja, nem időzik el rajtuk, így sokkal nagyobb gyomrosokat visz
be a nézőnek.
Nekem nagyon tetszett, ha szereted a világvége-filmeket, semmiképpen se hagyd
ki!
Kapcsolódó ajánlók
 |
Zombi hódok |
|
Wolkens ajánlója
Aki a cím alapján többet vár, mint a ZS kategória kötelező elemei, az magára
vessen. Nézzük csak a listát:
- környezetszennyezés következtében kialakult gyilkos mutáns állatok:
megvan
- butuska fiatal csajok hiányos öltözetben: megvan
- butuska fiatal csajok még annál is hiányosabb öltözetben: megvan
- vérfürdőbe fulladó szex: megvan
- veszélyhelyzetben a létező legrosszabb és legkevésbé értelmes opció
választása: megvan
- tragikusan béna párbeszédek: megvan
- olcsó filmtrükkök, sok piros festékkel: megvan
- Sharknado-i magasságokban szárnyaló forgatókönyv tele logikai hibákkal:
megvan
- mindenki meghal a végén: na mit gondoltok? :-D
 |
A kezdő |
|
Wolkens ajánlója
Kilenc évvel ezelőtt Anne Hathaway zöldfülű asszisztensként botladozott Meryl
Streep keze alatt Az ördög Pradát visel című remek moziban. A kezdő története
hasonló (a két film párhuzamai tagadhatatlanok), csak ezúttal Hathaway ül a
cégvezetői székben, a gyakornok pedig... nos, a színészóriás Robert de
Niro.
A sztori szerint a feltörekvő internetes cég gyakornoki programot hirdet
azoknak nyugdíjasoknak, akik még elég affinitást éreznek magukban a munkához.
Ben (de Niro), a hetvenéves özvegy úgy dönt, itt a remek alkalom, hogy újra
hasznosnak érezze magát, és csatlakozik a programhoz. Történetesen éppen a
cégalapító, Jules (Hathaway) mellé osztják be, aki pontosan mutatja a gyorsan
felfutó cégek egyszemélyű vezetőinek összes tünetét: folyamatosan késésben van,
a dolgok csúsznak ki a keze közül, nem tud odafigyelni a munkatársaira, egyre
kevesebb időt tölt a családjával, alig alszik, satöbbi. Természetesen arra van
a legkevésbé energiája, hogy még egy nyugdíjas gyakornokkal is foglalkozzon.
Ben azonban nem esik kétségbe, hanem hasznosítja magát...
Ennél többet nem is kell tudni a történetről, a fordulatok többsége
kitalálható, de legalábbis sejthető. De ezt a filmet nem is a meglepetésekért
szeretjük, hanem a hangulatáért. A régivágású úriember beilleszkedése egy
negyven évvel fiatalabb társaságba rengeteg nevetésre ad lehetőséget, és a
forgatókönyv ezeket rendre ki is használja. Igazi jutalomjáték ez de Niro-nak,
aki szemmel láthatóan lubickol a szerepben. Hathaway már nem egyszer
bizonyította, hogy nagyszerű színésznő, és ez ezúttal sincs másképp. Anno azt
nyilatkozta Meryl Streep-ről, hogy mellette mind pancserek voltak, hát,
szerintem már akkor sem volt az, most meg pláne. A többi szereplő tökéletesen
asszisztál hozzájuk, a fantasztikus René Russo, mint kacér masszőrnő a film
egyik kellemes meglepetése.
Garantáltan hangulatjavító, bájos mozi, ajánlott!
Kapcsolódó ajánlók
 |
Az ajándék |
|
Wolkens ajánlója
Mocskos jó kis thriller. Vagy... jó mocskos kis thriller...
 |
Mad Max - A harag útja (BlueRay kiadás) |
|
Wolkens ajánlója
Mikor anno láttam a filmet, teljesen odáig voltam érte, el is döntöttem,
hogy amint megjelenik, megveszem, ráadásul úgy gondoltam, a tökéletes
látványvilág megérdemli a BR-változatot. Másodszor is megnéztem a filmet,
másodszor is imádtam, aztán nekiestem a lemez bónusz anyagainak. És egy olyan
autó-, technika- és filmrajongónak, mint én, ez egy kincsesbánya. Komolyan,
még tátottabb szájjal néztem, mint magát a filmet.
Szóval élethűnek tűnik, ahogy a motorosok átugratnak a kamion fölött? Hát, mert
átugrattak. Igaziból. Élethű, ahogy felborul a kamion, és felszántja a
sivatagot? Hát, mert felborították. Igaziból. Élethű, ahogy felrobban a
tartálykocsi? Hát, mert felrobbantották. Igaziból. Éééés...
És nézed, hogy egy csapat benzingőz-fertőzött alak hogyan hegeszti össze (a szó
szoros értelmében) azt a varázslatot, amit Te a vásznon látsz. Elborultnál
elborultabb, nyomokban karosszériaelemeket tartalmazó vaskupacok, méteres
traktorkerekekkel, kályhacső-méretű kipufogókkal, fejmagasságig emelt
futóművel. A főgonoszt alakító színész pedig szerényen mosolyogva csak annyit
szól a járművéről: "Van benne két V8-as motorblokk, mit mondhatnék még?"
Köszönjük, ennyi elég. :-)
Kapcsolódó ajánlók
 |
Abszurd alak |
|
Wolkens ajánlója
Woody Allen ezúttal sem okoz csalódást, legújabb alkotása megint kellemes
szórakozás. A régóta alig látott, pedig kifejezetten jó színész, Joaquin
Phoenix, mint kiégett, alkoholista filozófiaprofesszor, és a meredeken felfelé
ívelő színészi pályán repülő Emma Stone, mint romantikus egyetemi hallgató
története érdekes, kissé filozofikus másfél óra az élet értelméről, és arról,
hogy mi is a dolgunk ezen a planétán. Nem váltja meg a világot, de nem is
untat egy percig sem.
 |
Vakrandi |
|
Wolkens ajánlója
A történet szerint Machin, az embergyűlölő játékfejlesztő szomszédságába
beköltözik Machine, a félénk zongorista lány. Kettejüket egy vékony fal
választja csak el, ami gyakorlatilag minden hangot átenged. Ahogy az várható,
pillanatok alatt robban a konfliktus... de mikor elfogynak a válogatott
akusztikus kínzási módszerek, rájönnek arra, hogy jobb, ha fegyverszünetet
kötnek. Elkezdenek beszélgetni, egyre közelebb kerülnek egymáshoz a fal két
oldalán, de sosem találkoznak...
A filmmel nagyjából az volt a helyzet, mint anno a svéd "Az igaz szerelem
receptje" című darabbal. Beleesett a szórásba, mert éppen nem volt jobbnak tűnő
opció... és egy igazi gyöngyszemmel gazdagodtunk. Francia mozi létére meglepően
visszafogott, leheletfinoman ábrázolja az érzelmeket, jók a karakterfejlődések,
az egyszerű történet és a belőle adódó kevés helyszín ellenére egy pillanatig
sem unalmas. A férfi főszerepben Clovis Cornillac pont úgy néz ki, és pont
olyan mogorva, mint a The last of us című zseniális játék hőse, Joel
(egyszerűen nem tudtam leszakadni erről az asszociációról :-)), a női
főszerepben Mélanie Bernier pedig... elbűvölő, csodálatos, imádnivaló. Egy (de
tényleg egy) fejrándítással válik rút kiskacsából szépséges hattyúvá, hogy
leesett állal nézed: ez tényleg ugyanaz a nő, aki két másodperce volt?
A Vakrandi számomra az év egyik nagy(on pozitív) meglepetése, a legjobb
romantikus vígjáték, amibe mostanában belefuthatsz. Hát fuss! :-)
 |
BeSZERvezve |
|
Wolkens ajánlója
Van valami Jesse Eisenberg arcában, ami nekem tenyérbemászó. Ezzel együtt el
kell ismernem, hogy a srác, mint színész, jó. Kristen Stewart, akit sokan még
mindig az Alkonyat skatulyában tartanak, szintén jó (ha nem hiszed, nézd meg
a Sils Maria felhői-t). Ők a főszereplői ennek a sajátságos
Bourne-utánérzésnek, amiben nagyjából minden titkosügynök-filmes klisé
előfordul a gonosz CIA főnöktől az átprogramozott agyú bérgyilkosokig. Az
eredmény egy jófajta, kellően véres és persze komolyan nem igazán vehető
akcióorgia fekete humorral és jól eltalált mellékszereplőkkel. És egy nagyon
fontos kérdéssel: ki a fa és ki az autó?
Kapcsolódó ajánlók
 |
Terrorbolygó (másodszor) |
|
Wolkens ajánlója
Ez a DVD is előkerült újra, vágytam már valami jó kis véresgennyes
zombimozira. :-) És ahogy annak idején is, mikor először láttam, meg kellett
állapítanom: Rodriguez tutira nem százas, de filmet csinálni, azt tud. És nem
kellenek neki körülrajongott celeb sztárok tízmillió dolláros fizetésekkel. Az
átlag mozirajongó biztosan nem tud öt nevet sem felsorolni a szereplőgárdából.
Rodriguez viszont képes arra, hogy a B kategóriás filmjében a B kategóriás
színészeiből olyan A kategóriás alakításokat hozzon ki, amire emlékezni fogunk.
Bármilyen abszurdak is a karakterek, hitelesek. Nincs az, hogy X mennyivel
jobb, mint Y - mindenki jó.
De a Terrorbolygó nem gyerekmese. Helyenként rendesen gusztustalan (a
hányinger mérő éppen Tarantino epizódszerepénél jár a maximumon :-)), van benne
forró szex (amit elnéznénk egy darabig, de a rendező széles vigyorral a
pofánkba röhög, hogy "Szeretnéd, mi?"), és van benne olyan pszichopata
szereplő, akitől jobban lehet rettegni, mint az élőhalottaktól. Ahogy egy jó
ételben, mindenből pont annyi, amennyinek lennie kell, nem több, nem kevesebb.
Csak ez nem egy fehér kesztyűben tálalt, vizuálisan is vonzó gourmet-finomság,
hanem egy rondabarna, bográcsban rotyogó pacalpörkölt. De annak tökéletes.
Szóval ha Rodriguez politikailag korrekt filmeket csinálna, tuti minden filmje
Oscar-jelölt lenne. Adjunk hálát az égnek, hogy nem teszi. :-)
 |
Pixels 3D |
|
Wolkens ajánlója
A Pixels valószínűleg komoly esélyekkel indul a minden idők legidiótább
filmötletei kategóriában. :-) A sztori annyi, hogy egy idegen civilizáció -
akikről semmit nem tudunk meg - hadüzenetnek értelmezi az emberiség egyik, az
űrbe kilőtt üzenetét, az abban szereplő videójátékokat pedig fegyvereknek.
Olyan apróságokon, hogy egy technológiailag magasan fejlett kultúra, ami képes
anyagot teleportálni, biztosan nem annyira ostoba, hogy egy videóüzenet
alapján azonnal megtámadjon egy bolygót, másrészt ha akarná, akkor nagyjából a
kisujját megmozdítva birtokba vehetné...
Nem, a Pixels nem akar tudományos-fantasztikus film lenni, csak simán egy
szórakoztató film, amit olyanok írtak, akik minden bizonnyal imádják a
videojátékokat. A rendezést Chris Colombus vállalta (érdemes megnézni, miket is
rendezett még, nem gyenge lista), a főszerepeket pedig csupa olyan színész
játssza, aki imád bolondozni. El sem kezdem sorolni a neveket, ez a film úgyis
egy jutalomjáték mindannyiuknak. ;-) Ehhez még jön egy elképesztően tökéletes
látványvilág, egyszerűen nincs olyan részlet, amire ne figyeltek volna oda a
készítők.
Ha van film, amiből át lehet érezni (átérezni, nem megérteni!), mitől imád
valaki videojátékokkal játszani, akkor ez az. Akár tudod, mi az a WASD, akár
nem, erre bátran beülhetsz, garantáltan jókedvűen fogsz kijönni a moziból.
:-)
A cikk utoljára frissítve: 2015.12.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|