|
|
Csillag születik |
|
Wolkens ajánlója
Egy kicsit túl hosszúra van vágva, és ehhez képest néhány személyiségváltozás
kicsit hirtelennek, nem kellően megalapozottnak tűnik, de nagyjából ez az
összes hiba, amit Bradley Cooper az "alkoholista sztár felkarolja a fiatal
tehetséget" téma negyedik feldolgozásában forgatókönyvíróként és rendezőként
elkövetett.
Főszereplőként viszont nem hibázott, ahogy Lady Gaga sem, aki ugyanúgy
tökéletesen hozza a kedves lányt a szomszédból, mint a tündöklő Grammy díjast.
Kettejük duettjei, különösen amikor a lány újoncként lép a színpadra, elsöprő
erejűek. Teljesen megérdemeltek voltak az Oscar-jelölések, erősen ajánlott.
Raf ajánlója
Elöljáróban csak annyit, hogy Hollywood és/vagy a filmgyártás igazán
leszokhatna arról, hogy ilyen félrevezető címeket ad a filmeknek (lásd még:
tavaly az I.T.) - előre szólok, hogy ez a film NEM csillagászati témájú
legnagyobb sajnálatomra amúgy). Bár miután túltettem az első csalódáson magam,
nagyon jót szórakoztam.
Na kérem szépen, Brian May és társai nyugodtan üljenek le és nézzék meg a Star
is born ezen generációs kiadását, s gondolkodjanak el azon, hogy "nahát, így is
lehet zenés filmet csinálni".
Mert az a film minden az, ami a Bohém rapszódia nem: van lelke, drámai, szívhez
szóló, megrázó és őszinte. És a dalokat is azok éneklik, akik a vásznon vannak,
nem ám ismert slágereket kevernek át.
Bradley Cooper megmutatta, hogy hiába ez már a negyedik változat ugyanarra a
témára, még mindig lehet újat ÉS jól mutatni. Egyrészt a rendezés is nagyon jó,
másrészt ahogy hozza a süketülő, szenvedélybeteg rocksztárt - és mégis eltörpül
Lady Gaga színészi teljesítménye mellett! Amit az a nő hoz, lényegében
amatőrként (jó, az AHS nekem még kimaradt), az előtt le a kalappal!
Nagyon remélem, hogy ez a film fog tarolni az Acaemy Awards-on, nem a Bohemian.
Sokkal inkább megérdemeli.
|
Boldog halálnapot! 2 |
|
Wolkens ajánlója
Egy folytatást nagyon sokféleképpen lehet elrontani, de szerencsére ez esetben
nem sikerült. A BH2 átemel mindent az első részből, ami jó, vicces és
szeretnivaló volt, de nem ismétel bután, és nem is próbál az eredeti feltápolt
változata lenni.
Ehelyett kapott egy minimálisan, de nem zavaróan döcögősebb sztorit, ami
egyszerre szerves folytatása és újragondolása az eseményeknek. Rengeteg a
visszautalás az első részre, konkrét snittek is megismétlődnek, de persze
ezúttal mindent kicsit más összefüggésben látunk. Valahogy így kell egy korrekt
második részt összerakni. Persze nem működne az egész, ha Jessica Rothe nem
lenne még mindig hibátlan a főszerepben, de az :-), és simán elég tehetséges
ahhoz, hogy a jövőben romantikus vígjátékok sorában láthassuk.
Ha nem láttad az első részt, itt az ideje pótolni, ha láttad, akkor pedig ne
hagyd ki a ezt sem.
Raf ajánlója
A 2017-es kellemes meglepetés "Idétlen időkig"-tinislasher változat folytatást
kapott. Jó lett? Hát hogy a náthás lófaxba ne lett volna jó!
Igaz, hogy az első rész misztikuma elveszett (ami nem is feltétlenül baj, mert
jól rakták össze, amit össze kellett), de ez nem von le semmit a film értékéből
- a szinkron is jól sikerült (bár egy eredeti nyelves megtekintés mindenképpen
kell majd 100%-ban, hogy megbizonyosodhassak!), a csajszi meg újfent hozza a
nagyon jó alakítást. Most már megnézném másban is főszereplőként, mert nagyon
jól alakította Tree-t.
Ha láttad az előzőt, ezt ne hagyd ki. Hogymi? Miért nem láttad? Tök régóta
kikölcsönözhető!
U.i.: Az ejtőernyős (amúgy utóforgatott) jelenet vége, az valami priceless. A
film legjobb jelenete.
U.i.2: Nem tudom mennyire gondolják komolyan a harmadik részt (állítólag
hivatalosan be is jelentették), de rám számíthatnak.
Kapcsolódó ajánlók
|
Alita - a harc angyala |
|
Wolkens ajánlója
Remélem, már készül a folytatás.
Ezerrel.
|
A 64-es betegnapló |
|
Wolkens ajánlója
Carl, a normális emberi kapcsolatokban nem jeleskedő fehér, és Assad, az
érzelemgazdag, arab származású nyomozó, a koppenhágai rendőrség Q
ügyosztályának erős párosa visszatér. Legújabb ügyük egy sok évvel ezelőtti
hármas gyilkosság. Az áldozatok megcsonkított testei egy ebédlőasztal köré
ültetve, mumifikálódva kerülnek elő egy befalazott szobából.
A szörnyű eset előzményei egészen a hatvanas évekig nyúlnak vissza... így
persze kérdéses, hogy az akkori bűnösök és áldozatok közül ki van még
egyáltalán életben.
Sötét, erőszakos és nagyon nyomasztó: a 64-es betegnapló igazi jófajta
skandináv krimi. Noha a végkifejlet túl sok csavart nem tartogat, a film végig
képes fenntartani a nem kis feszültséget. Ahogy a nyomozók korábbi kalandja, a
Palacposta, ez is csak erős idegzetű nézőknek ajánlott.
Kapcsolódó ajánlók
|
Ragadozó városok |
|
Wolkens ajánlója
Steampunk Csillagok háborúja űrhajók nélkül. :-)
|
Űrdongó |
|
Raf ajánlója
Röviden: egy E.T.-be oltott Iron Giant.
Bővebben: egy aranyos, kedves, mégis hihetetlen nagy bodycount-tal
operáló film, ami teljesen mentes mindennemű Bayhem-től.
A látvány szép, NAGYON SOK kikacsintás, hommidzs az eredeti rajzfilmekre,
szemmel követhető minden akció, nem robban fel egyetlen papírzsebkendő sem, ami
lassítva hullik a földre, nem időzik a kamera egyetlen egy forrónadrágos női
fenéken sem (hihetetlen belegondolni, hogy EZT a mondatrészt jó leírni).
A film legnagyobb hibája, hogy sajnos nem reboot, csak összekötik ezt a filmet
a Bayhem-celluloidmocskokkal. Ha én lennék a Paramount vezetősége, most
nekifutásból arcon könyökölném magam az előző 5 "TF"-"film" miatt. Ezt a
vonalat kéne továbbvinni.
Legmeglepőbb húzás: elég nagy a bodycount.
Kapcsolódó ajánlók
|
The Lure (A csábítás) |
|
Wolkens ajánlója
Golden és Silver két sellő, akik hogy, hogy nem egy sztriptízbárban landolnak
énekesnőként, miközben éjszaka pasikat meg nőket csábítgatnak, és rosszabb
esetben nem csak a szexbe kóstolnak bele, hanem alkalmi partnerükbe is.
A film legnagyobb baja, hogy még az alkotók sem tudták, mit is
akarnak csinálni. Hiába énekelnek benne (sokat), musicalnek túl gyenge a zene.
Hiába vannak benne fedetlen mellek meg némi jelzésszerű szex, még
szoftpornónak is kevés. Hiába van benne vér meg húscafatok, horrornak
kifejezetten röhejes. Hiába vannak benne karikatúraszerű túlzások, paródiának
nem elég vicces. És mivel folyamatosan billeg ezek között, még szét is esik az
egész.
|
Mandy |
|
Wolkens ajánlója
Attól, hogy csak egy sima bosszúfilm, még akár lehetne jó is, ehhez képest
szinte nézhetetlenül rossz, és ennek csak az egyik oka a minősíthetetlen magyar
szinkron. Ennél sokkal nagyobb baj, hogy minden egyes jelenet fájdalmasan
vontatott és túlnyújtott, megspékelve azzal, hogy a rendező vizionőrnek remélt,
művészinek szánt látványvilággal szeretné jó vastagon eltakarni a saját
ötlettelenségét. Az eredmény egy dögunalmas vizuális katyvasz.
|
Upgrade |
|
Wolkens ajánlója
A nem túl távoli jövőben Grey, a régimódi autószerelő feleségét megölik, ő maga
pedig lebénul a támadás során. Ágyhoz kötöttségén egy titokzatos, a gerincébe
ültetett, mesterséges intelligenciával felturbózott mikrochip segít, ami képes
együttműködni Grey agyával és izomzatával. Ketten együtt indulnak a bűnösök
nyomába... és a továbbfejlesztett Grey hamarosan meglepődik, mikre képes
beépített partnerével.
Az alapötlet jó, de a történet többi része alapvetően klisékből építkezik, így
a csavarok elég könnyen kitalálhatóak. A látvány is kettős: vannak kifejezetten
szépen megcsinált jelenetek, más képekről viszont ordít, hogy nagyon szűkös
volt a költségvetés. Egyáltalán nem rossz film, de sokkal többet ki lehetett
volna hozni belőle.
Raf ajánlója
2046-ban járunk, Gray (nem "AZ A" Gray, neki ez a keresztneve) belsőégésű
autókat restaurál, a technikához hülye is, meg kibékülve sincsen vele. Egy
leadott autó után hazafelé mennek, mikor csúnyagonosz bácsik megölik a nejét,
őt pedig nyaktól lefelé megbénítják. Bár Szürkénk nem tud túllépni a
veszteségen, mégis, amikor egy kísérleti gyógymód lehetősége szembejön vele,
lecsap rá. Így kerül a gerincoszlopába STEM, a szuperkompjúter, aki okos, jó az
orgánuma és segítségével nemcsak újra képes lesz járni, de még harcolni is
képes lesz, s így elindul leszámolni a rossz emberekkel.
A készítők fogtak 5 millió dollárt, leszerződteték a szegény ember Tomhardyját
(és akkor most már tudod, hogy nem Hardy volt a Promételyben), kreatívkodtak
egy kicsit és bumm, így lett az Upgrade!
A kreatívkodás és a történet (na jó, meg LMG játéka a bunyók közben) viszi a
hátán a filmet - ugyanis a verekedések, küzdelmek többször úgy vannak felvéve,
hogy Gray van a kép közepén fixen és ahogy mozog (pörög), a kamera vele együtt;
mindeközben pedig Szürke kétségbeesett arcokat vág és beszélget a fejében
lakozó hanggal.
Röpke 100 perc, én ajánlani tudom, van annyi egyedi vonása, hogy érdemes legyen
megnézni.
|
Mom and Dad |
|
Wolkens ajánlója
Kezdeném azzal, hogy a fordító megint akkora bakot lőtt a rettenetes
magyar címmel (Szörnyszülők), hogy azzal vadászkiállítást lehet nyerni. Az
eredeti cím ugyanis nemes egyszerűséggel "Anyu és Apu", és nem véletlenül. A
M&D ugyanis legfeljebb akkora részben horror, mint amekkora részben
szatíra, görbe tükör, abszurd.
Kendall (Selma Blair elég, ha elereszt egy gyilkos mosolyt, és a
gyengébb idegzetűek már nem alszanak jól éjjel, de ha megszólal negédes,
mézesmázos hangon, akkor esélyes, hogy egyáltalán nem :-)) és Brent (Nicolas
Cage kevésbé parádés, de még mindig tökéletesen hozza a vesztest, aki lelkileg
belerokkant abba, hogy az élete távolról sem egy megtestesült álom) házassága
romokban hever. Elegük van egymásból, elegük van a gyerekeikből, így aztán az
interperszonális kapcsolatok ebben a családban, hogyúgymondjam, nem egészen
felhőtlenek.
A férjet és a feleséget mégis újra összehozza valami, ez pedig egy rejtélyes
effektus, ami a gyermekeket megvédő szülői ösztönt a visszájára fordítja.
Látszólag hétköznapi életet élő anyukák támadnak a lányaikra, békésen sörözgető
apukák válnak egyik pillanatról a másikra baseball ütővel tomboló őrültekké. A
célszemély minden esetben az utód. Hőseinket is megfertőzi a jelenség, így
vállvetve törnek lányuk és fiuk életére.
Nem kell mondanom, hogy az M&D-től távol áll mindennemű politikai
korrektség. A családi idill a felszín alatt minden esetben egy fortyogó pokol,
a középkorú, rendezett életet élő szülők valójában rég alulmaradtak a saját
céljaikért vívott küzdelemben, az álmok lemorzsolódtak, az életük mostanra nem
más, mint egy elkeseredett, véget nem érő kapuzárási pánik, a kétségbeesés az
elvesztegetett évek miatt. Az ebből fakadó dühükért a gyerekeiket okolják, és
rajtuk akarják levezetni. A puskapor már rég csak a szikrára vár - igazából
mindegy, honnan is jön. Az M&D gúnyosan röhögve vágja a pofánkba a
végletekig kifacsart konklúziót: nem az a meglepő, ha egy szülő bántani akarja
a gyerekét, hanem az, ha nem.
A film horrornak sajnos nem elég erős, pedig a téma és a hangvétel simán elbírt
volna több vért és több ötletet. Aki viszont úgy fut neki, hogy egy B
kategóriás szeletelőst fog látni, annak komoly meglepetés lesz, mennyire
szurokfeketén csillog a humor, és mennyire fájdalmasan hiteles az M&D
központi jelenetében mind a férj, mind a feleség monológja, amikor megtudjuk,
miért is Anyu és Apu a film címe - ez a rész nem véletlenül került majdnem
pontosan a játékidő közepére. Összegészében érdekes műfaji egyveleg ez a film,
de az biztos, hogy csak egy nagyon szűk réteg fogja legalább részben értékelni.
Ha bírtad a Nyers, a Bűbáj és kéjelgés, a Hangok, vagy régesrégen a Titkos
gyilkos mama stílusát, akkor ez is bejövős lesz, de ha ezek közül egyet sem
láttál, az már önmagában elég ok arra, hogy ezt sem kéne megnézni.
Kapcsolódó ajánlók
|
Aquaman |
|
Wolkens ajánlója
Amikor annyira túltolják az epikust, hogy az már átcsap röhejesbe.
|
Álommeló |
|
Wolkens ajánlója
Maya (Jennifer Lopez még mindig észbontóan dögös) 15 éve vár arra, hogy vezető
lehessen az áruházban, ahol dolgozik. Mégsem kapja meg az előléptetést, de
keresztfia a segítségére siet, és kreál Mayának egy kamu élettörténetet, a
diplomától a jótékonykodáson keresztül a kínai nyelvtudásig mindennel. A nőre
rá is mosolyog a szerencse, és a szépen kibővített önéletrajzával állást kap
egy nagymenő cégnél...
Innentől jönnek a kötelező romantikus filmes fordulatok, lényegében semmi olyan
nincs az Álommelóban, ami ne lenne kiszámítható. Ennek ellenére működik, és bár
jelentős mennyiségű szirupot küld a vászonról a néző nyakába, kellemes
kikapcsolódás.
|
Cam |
|
Wolkens ajánlója
Alice camgirl-ként dolgozik, ami röviden összefoglalva azt jelenti, hogy
egy kamera előtt illegeti magát és különféle mértékben korhatáros
műsorelemekkel szórakoztatja az internet közönségét, akik ezért fizetnek. A
lány komolyan küzd, hogy egyre feljebb kerüljön a nézettségi és bevételi
toplistán... amíg egy reggel arra nem ébred, hogy valaki ellopta a jelszavát, a
nevében csinálja a műsort, és még pontosan ugyanúgy is néz ki, mint ő. A
rejtélyes másik ráadásul sokkal durvább dolgokat is bevállal a műsorban, szembe
menve Alice elveivel. A lány egyre kétségbeesettebben próbálja visszaszerezni
az ellopott személyiségét...
A Cam egy kifejezetten alacsony költségvetésű thriller, ami ennek és a nem
túlbonyolított történetnek dacára az első perctől az utolsóig leköti a nézőt.
Az internet közönsége pontosan úgy jelenik meg, ahogy azt legrosszabb
félelmeinkben elképzeljük: arctalan pszichopaták, szexre és vérre ácsingózó
magányos férfiak tömege, akik lelkesen dobálják a zsetont és biztatják a csajt,
hogy vágja el a saját torkát élő adásban. Nyomasztó, fullasztó képet kapunk a
virtuális prostitúcióról, az arctalan ügyfélszolgálattal folytatott reménytelen
telefonos vitákról, egy 21. századi kafkai helyzetről. Nem kellemes, viszont
meglepően hatásos.
|
Robin Hood |
|
Wolkens ajánlója
Az előzetes egy kissé zavaros történetű, de akciódús filmet ígért. Az új Robin
Hood pedig pontosan megfelel ennek a képnek. És igazán kár a forgatókönyv
logikai hibáiért, mert ez a darab minden más tekintetben, ha nem is vág
földhöz, de abszolút vállalható:
- úgy újítja meg az unalomig ismert Robin Hood történetet, hogy kellő
tisztelettel nyúl az alapanyaghoz,
- érdekes a fantasy motívumokat a disztópiákkal ötvöző látványvilág,
- nonstop pörög a szépen megkoreografált és megcsinált akció, a film egy
másodpercig sem unalmas,
- az alkotók nem féltek nagy elődök munkáihoz nyúlni: a Tolvajok fejedelme, a
Hopkins-Banderas páros nevével fémjelzett Zorro, a Trónok harca, több
videójáték, de még a Ben Hur hatása is tetten érhető,
- a főbb szerepekben Taron Egerton kidolgozott felsőteste és Ewa Hewson
dekoltázsa. :-)
A néző remekül elszórakozik két órán keresztül, csak egy minimális hiányérzete
marad. Aztán ahogy újra eszébe jutnak bizonyos részletek, az a hiányérzet és a
csalódottság egyre csak fokozódik. Mindent a szemnek, semmit az agynak.
Kapcsolódó ajánlók
|
Ruben Brandt, a gyűjtő |
|
Wolkens ajánlója
Csapágyasra járatott klisé lenne azt mondani a film kapcsán, hogy az egyik
szemem sír, a másik nevet. Mondhatnám, hogy egy szemem sír, négy meg nevet, és
ez a mondat a Ruben Brandt világában még csak nem is lenne megdöbbentő, mert ez
egy olyan univerzum, ahol az "emberszabású" kifejezés - ahogy Picasso
festményein is - új értelmet nyer.
Ez a hazai gyártású animációs film egy audiovizuális kéjutazás, de
legalábbis egy piszok jól sikerült drogtúra. Minden egyes képkocka gyönyörű,
akár fekete-fehér, akár túltelített színekkel operál. Keverednek az anime
stílusú, egy színnek összesen két árnyalatával játszó részletek és a
fotorealisztikus textúrák, és az egész koherens egységként működik! Kecsesek az
animációk, remekül kitaláltak a kamerafahrtok, pörgős az akció. A zene
tökéletesen odaillő, dőlnek a festészetes, szobrászatos és filmes utalások,
első megtekintésre a néző garantáltan nem veszi észre a felét sem. Élnek a
karakterek, még a kétdimenziós pasi sem lapos :-), a film egyszerre feszes
krimi és totál zakkant paródia. A Ruben Brandt a nulladik másodpercben
beszippant, hipnotizál és nem ereszt... és csak a vége után jössz rá, hogy a
forgatókönyv bizony olyan lyukas volt, mint egy ementáli sajt. Hemzsegnek a
megválaszolatlan kérdések, még a befejezés sem egyértelmű, sőt... de nem
érdekel, tuti, hogy beülök még egyszer, mellékhatások ide vagy oda, ez nekem
való drog. :-)
|
Az első ember |
|
Raf ajánlója
Az első film amiben végleg felfigyeltem Ryan Goslingra, az a Drive volt.
Emlékszem, a (legalább) fél mozi visszatartott lélegzettel fgyelte az arcát a
film végén és kábé egyszerre sóhajtott fel a megfelelő pillantban. Aztán láttam
pár korábbi alkotását is, s elég hamar belopta magát a "asztakurva, de jó
színész" kategóriába, s ezzel az "ó, ő benne van? Akkor igyekszem megnézni"
fiókba is véglegesen bekerült (John Goodman, Jack Nicholson és még sokan mások
mellé).
Amikor befutott az első hír, hogy Libácska Rájen fogja Neil Armstrongot
eljátszani, a téma és a főszereplő miatt már tűkön ülve vártam, hogy
megérkezzen a mozikba.
Elmentem egy (na jó, AZ) IMAX terembe és ott néztem meg a filmet. És letettem
az arcom. Mert nem teljesen azt kaptam, amire számítottam, de azt olyan
formátumban, hogy teljes mértékben kárpótolt, sőt, megvett kilóra.
Mert ez a film tele van jobbnál jobb színészekkel, lényegében az statisztákon
kívül mindenki a maximumot nyújtja. És mindezt úgy, hogy a kamera sokkal inkább
az arcjátékra, mimikára helyezi a hangsúlyt, a színészek arcain keresztül
tapasztaljuk meg a film felét (és nem, számomra nem volt zavaró, sőt).
Azt még tudni érdemes, hogy a film címéhez hűen a film nem a holdraszállásról
(konteós olvasók számára: a kamu holdraszállás kamu felemlegetése/újrajátszása)
szól, hanem Neil Armstrong pár évéről (1961-1969), ami alatt elveszti
kislányát, bekerül a Gemini, majd az Apollo programba, majd első emberként
(lásd cím) lép a Holdra.
Nálam Az első ember elfoglalta a történelmi űrhajós filmek trónját, sőt,
történelmi filmek terén is kiemelkedő. Mindenképpen érdemes megnézni, lehetőleg
IMAX-ben (nem reklám helye - egyszerűen úgy van megcsinálva a film, hogy az
orbitálisan nagy vászon miatt az ember úgy érzi, hogy benne van a filmben,
kilövésnél ő is együtt emelkedik az asztronautákkal az égbe, együtt ül velük az
asztalnál...
|
Pizzarománc |
|
Wolkens ajánlója
Az Emma Roberts és Hayden Christensen főszereplésével készült romantikus
vígjáték nagy meglepetésre az idei év egyik legélvezetesebb darabja. Remekül
kitalált karakterek, vicces beszólások (élvezetes szinkronnal), életigenlés, és
pizza minden mennyiségben a vásznon, térdet csapkodós, könnyeket törölgetős
kacagás a nézőtéren. Garantáltan nem fekszi meg a gyomrodat. :-)
|
I don’t feel at home in this world anymore |
|
Wolkens ajánlója
Ruth (Melanie Lynskey imádnivalóan setesuta) kicsit kövérkés, kicsit piás
és kicsit depressziós. Amikor egy betörés során eltűnnek a nagymamájától
örökölt ezüst evőeszközök, és a rendőrség nyomozás helyett minden mással van
elfoglalva, a halálra frusztrált nő úgy dönt, hogy a saját kezébe veszi a
dolgokat, és visszaszerzi az eltűnt értékeket.
Segítőtársául szegődik Tony (Elijah Wood hibátlanul hozza az
önjelölt, de közben totál kétbalkezes harcművészt), hogy aztán ketten együtt
keveredjenek egyre zűrösebb, egyre véresebb, de mindvégig vicces helyzetekbe,
miközben a film fokozatosan eltolódik a fekete komédia irányába. Nem ajánlott
mindenkinek, de ha tetszett a Csapatleépítés, a Tuck and Dale vs evil
(rettenetes magyar fordításban Trancsírák), vagy a Rendes fickók, akkor érdemes
tenni vele egy próbát.
Kapcsolódó ajánlók
|
Defekt |
|
Wolkens ajánlója
Hat fiatal autózik egy szép nagy terepjáróval a semmi közepén, amikor
váratlanul defektet kapnak. Legalábbis elsőre annak tűnik, de aztán elég
gyorsan kiderül, hogy puskagolyó van a kerékben, és valójában egy mesterlövész
vadászik rájuk. Megkezdődik a harc a túlélésért... már amennyire csavarhúzóval
meg mobiltelefonnal, persze térerő nélkül, harcolni lehet egy láthatatlan és
halálos ellenfél ellen.
Azon, hogy a karakterek és háttértörténetük meglehetősen gazdag klisékben,
különösebben nem lepődtem meg. Ennek ellenére lehet szimpatizálni a
szereplőkkel, a film közepe felé már nem csak két lábon járó céltáblának
érezzük őket (spoiler: már akik még életben vannak :-)). Gondolkodnak, vannak
értelmes ötleteik, működik a túlélési ösztönük...
... a forgatókönyvíró esetében viszont pont fordított a helyzet. Megjelennek a
logikai hibák, repedezik az addig szépen - na jó, ha szépen nem is, de legalább
egész jól - működő struktúra, majd a végén konkrétan atomjaira hullik. Csak egy
példa: hőseink a kocsi árnyékában találnak menedéket a Nap és a lövések elől.
(Az orvlövész szempontjából teljesen logikus, hogy a Napnak háttal helyezkedjen
el.) Aztán ahogy telik az idő, az autó oldala szépen kikerül az árnyékból,
jöhet a szomjúság és az izzadás - majd minden átmenet nélkül a Nap fordul 180
fokot, és elkezd a másik irányból sütni (nem, köszönöm az okos kérdést, nem
volt közben éjszaka, az majd később jön a filmben :-)). És igen, ez csak egy
apróság, de aggodalomra semmi ok, lesz ez még fokozatosan egyre rosszabb,
egészen a nevetséges befejezéssel bezárólag.
Szóval ha azt gondolod, hogy egy ilyen faék egyszerűségű filmet, ami végig egy
helyszínen játszódik, és néhány óra történetét meséli el, nem lehet elrontani,
hát, gondold újra.
|
X - A rendszerből törölve |
|
Wolkens ajánlója
Éva (Balsai Móni döbbenetesen jó) egy pánikbeteg nyomozó, aki valamiért
olthatatlanul szomjazza az öngyilkosságnak álcázott gyilkosságok felderítését.
Ezek pedig elharapózni látszanak a korunk alternatív Budapestjén játszódó,
hamuszürke színekben fotózott, koromsötét hangulatú thrillerben.
A választások előtti paprikás belpolitikai hangulatban persze a
rendőrségi vezetőknek más sem hiányzik, mint egy újabb rejtélyes
bűncselekménysorozat. Így Éva magára marad a véleményével, anyját, magát és a
világot felváltva gyűlölő kamasz lányával, és a Damoklész kardjaként a feje
fölött lógó lakáshitelével.
Az X reklámja szerintem a valaha készült legjobb magyar mozielőzetes volt,
előrevetítve a film hangulatát és feszültségét. Ennek megfelelően ultramagas
elvárásokkal ültem be a filmre, és bár nem hozta száz százalékban azt a
szintet, amit reméltem, azért nem mondanám, hogy csalódottan távoztam volna a
moziból. Két órányi, szünet nélkül nyomasztó és fullasztó para, ami átragasztja
a nézőre Éva rettegését, szépen, komótosan felépített sztori, remek soundtrack
- ha nem maradna néhány elvarratlan szál és megfejtetlen titok, akkor akár
10/10 is lehetne. A Hetedik adta inspirációt le sem tagadhatja, de ezzel azért
együtt lehet élni. :-)
A cikk utoljára frissítve: 2019.03.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|