|
|
Képzeletbeli barátok |
|
Wolkens ajánlója
Ryan Reynoldsnak a városi legendák szerint vannak rossz filmjei is, de nekem
még egyet sem sikerült látnom. Ezúttal sem.
Bea (Casey Fleming remekül hozza a lelki megpróbáltatásokat korai felnőtté
válással kompenzálni próbáló kislányt) nehezen tette túl magát édesanyja korai
halálán. És most újra rémisztő a helyzet: ezúttal apjára vár műtét. És ha ez
nem lenne elég, váratlanul megpillantja Virágot, aki úgy néz ki, mint egy
mesebeli tündér-bogár-baba, ráadásul a Bea nagymamája fölötti emeleten lakik
Cal (Ryan Reynolds) társaságában. Ők KB-k, azaz Képzeletbeli Barátok, és persze
rajtuk kívül még sok-sok ilyen lény létezik.
Hogy miért pont Bea látja őket, és hogy mi dolga a lánynak a KB-k világában, az
szépen kiderül ebből a látványosan kivitelezett, érzelemgazdag, szívmelengető,
kedves és aranyos filmből. A történet nyilván nem Agatha Christie
bonyolultságú, cserébe a gyerekektől a felnőttekig mindenki élvezheti.
Valószínűleg a nyár legcukibb mozija, ne hagyd ki!
Raf ajánlója
Furán működik a hálivúdi álomgyár: meglepően sokszor jönnek ki különböző
stúdiók ugyanolyan (very hasonló) tematikájú filmekkel: elég csak a Deep Impact
VS (sz)Armageddon vagy a Dante csúcsa s a Tűzhányó, vagy akár a Mars expedíció
és a Vörös bolygó, esetleg az Egy bogár élete VS Hangyák, vagy romkom fronton a
Csak szexre kellesz és a Barátság extrákkal filmek harcaira gondolni (nem azt
mondom, hogy a lista végtelen, de SOKKAL több szereplős, mint gondolnád. Na meg
ugye London is közelebb van, mint Gondolnád).
Ezért néztem nagyot az IF (HA vagy ha jobban tetszik KB) nézése során. Jó, oké,
most nem két nagy stúdió dobott piacra két hasonló tematikájú filmet, hanem a
Paramount (USA) és egy kisebb magyar cég, az ULab - Lefkovicsék gyászolnak és
az IF. Soha nem hittem volna, hogy ilyen lehetséges! Aztán mégis! "Hut ab!"
ahogy a japán második világháborús veterán mondaná.
Mert az IF is a gyászról és feldolgozásáról szól, pont ahogy a Lefkovicsék is,
igaz az amerikai verzió nem csak a gyereket, hanem a képzeletet is bevonja a
történetmesélésbe.
Mindenkinek kötelezően ajánlom (bár egy marék zsepit érdemes bekészíteni), és
az offspringgel is nézesd meg.
Kapcsolódó ajánlók
|
Archive |
|
Wolkens ajánlója
George (Theo James) egy eldugott erdei laborban mesterséges intelligencia
kifejlesztésén dolgozik, nem túl nagy sikerrel. Legalábbis ezt adja elő a
menedzsment felé, pedig a háttérben egész jól halad - saját célja
megvalósításával: egy olyan MI létrehozása, amibe balesetben elhunyt felesége
(Stacy Martin) személyiségét át tudja tölteni.
A Magyaroszágon forgatott Archive technikailag szépen lett megvalósítva, a
hangulat és a sztori is jó, leszámítva, hogy a befejezés elég durván oldalba
rúgja a logikát. Más lezárással akár erősen ajánlott is lehetne, de egy
megnézést így is megér.
|
Rajzás - a pusztítás napja |
|
Wolkens ajánlója
Lucy "Xena" Lawless ezúttal egy rovarszakértőt játszik, akinek az egész USA-t
fenyegető mutáns sáskainvázóval kell felvennie a harcot.
Természetesen az összes klisét megkapjuk az őrült tudósoktól a saját hatalmukon
kívül semmivel sem foglalkozó politikusokon keresztül a minden problémát
harcászati eszközökkel megoldani kívánó katonaságig. Persze hősnőnk megtalálja
az Egyedüli Üdvözítő Megoldást, de ha csak annyira képes a tudomány, mint a
forgatókönyvírók, akkor elég egy felekkora rajzás, és végünk.
Bónusz: ugye megvan az effekt, amikor a filmben az új helyszínt valami
számítógépes prüntyögés kíséretében írják ki, hogy ezzel is scifisebb legyen a
hangulat? Na, a Rajzásban ezt átlagosan 45 másodpercenként játsszák el, a
végére a néző garantáltan hülyét kap tőle.
|
Kivérző szerelem |
|
Wolkens ajánlója
1989. Lou (Kristen Stewart) egy isten háta mögötti amerikai porfészek
kisvárosban dolgozik a helyi konditeremben. Ide toppan be a testépítő Jackie
(Katy O'Brian), úton Las Vegas és a bajnokság felé. A két csaj azonnal egymásra
gerjed, aztán a forró szexből lassan érzelmek alakulnak ki... de az út
göröngyös, a múlt kísérti mindkettőjüket. Lou apja (Ed Harris), a helyi lőtér
tulajdonosa egy pszichopata, aki mindenkin átgázol a céljai érdekében, a lánya
nem véletlenül nem beszél vele, de lassan kiderül az is, hogy Jackie sem ok
nélkül menekül otthonról. És ahogy az lenni szokott, a helyzet egyre csak
romlik, a rossztól egyenletesen haladva a katasztrofális felé.
Furcsa, nehezen nézhető és helyenként szürreálisba hajló film a Kivérző
szerelem. Az sem világos, hogy krimit látunk, társadalmi drámát vagy
szerelmesfilmet, és azt, hogy jó-e, legalább olyan nehéz eldönteni, mint hogy
miről is szól egyáltalán. Arról, hogy a szerelem mindent legyőz? Arról, hogy
nem lehetsz szabad, amíg nem számoltál le a múltaddal? Vagy csak egyszerűen a
bántalmazó kapcsolatok borzalmairól?
Ennek megfelelően őszintén ajánlani sem tudom. Ha a leírtak felkeltették az
érdeklődésedet, akkor tegyél egy próbát, mert a káoszossága ellenére egy
pillanatig sem unalmas, de ha romantikus filmre vágysz, akkor ne hagyd, hogy
a címben szereplő "szerelem" szó (eredetiben "Love Lies Bleeding")
megtévesszen.
|
Átejtve |
|
Wolkens ajánlója
Kate (Anna Faris) fiatalon megözvegyült anyuka három lánygyerekkel, aki alkalmi
munkákból próbálja a vízfelszín fölött tartani a családot. Az egyik takarításos
meló közepén viszont jól kibabrál vele a millárdos playboy, Leonardo (Eugenio
Derbez), így a helyzet elég reménytelenre fordul... de a sors közbeszól, és a
szóban forgó pasi részegen, egy baleset következtében amnéziás lesz. Kate kapva
kap a dolgon, és hazacipeli Leót, mint férjet - vagy inkább mint házi
rabszolgát -, aki aztán mindenki nagy meglepetésére egyre jobban helytáll a
szerepben.
A többi kitalálható. :-) Amire viszont nem számítottam, hogy a film mennyire
aranyos, kedves és vicces. Tökéletes könnyű nyári romantikus komédia, ajánlott!
|
Elit alakulat a zombik ellen |
|
Wolkens ajánlója
Színtiszta ZS kategória, olyan robbanás meg vérfröccsenés effektekkel, aminél a
kedvenc filmkészítő programommal két Youtube oktatóvideó után jobbat csinálok.
De van benne iskolapélda a "hogyan NE csináljunk zöldvásznas felvételt?"
támakörben is. A húzónév Michael Dudikoff, aki az Amerikai nindzsa-filmek
sztárja volt - a nyolcvanas években.
A film még a netről letöltés áramszámláját sem éri meg.
|
A mackó harmadik évad |
|
Raf ajánlója
Kármenék éttermes-sorozata már a harmadik évadhoz ért - a sztékek egyre
magasabbak, sőt sose voltak ilyen magasak, hisz a fájndájningos éttermet nem
elég megnyitni, üzemeltetni kell, sőt RENTÁBILISAN kell üzemeltetni.
A Bear (Mackó, mi? NEM.) sosem az igazán lassú dolgokról, jelenetekről szólt
- és a harmadik évadban még jobban pörög, ehhez képest egy ganészóró egy szobor
már; időnként követhetetlenbe hajló "mindenki beszél" van, de mégis minden
percét élvezet nézni és hallgatni! Mindenki fullba tolja a mindent (színészileg
- amihez a forgatókönyv nagyon jó alapot ad), csoda, hogy nem kapott(?) senki
sztrókot a forgatás alatt.
Most először ért véget az évad egy "to be continued"-dal - tartok tőle, hogy
megint egy évet kell rá várni.
Kapcsolódó ajánlók
|
Deadpool & Rozsomák |
|
Wolkens ajánlója
"Mocskosszájú, gusztustalan, gagyi, abszurd és halálosan vicces." - írtam
anno.
Mondjuk pont nem a Deadpool első részéről, hanem a Kígyók a fedélzeten-ről :-),
de azért nagy arányban passzolna itt is, csak a "gagyi"-t kell kicserélni
"látványos"-ra, az "abszurd"-ot meg "prosztó"-ra, és akkor nagyjából meg is
van, hogy milyen lett a harmadik Deadpool film.
Mit is mondhatnék még? Ha eddig nem bírtad a Deadpool filmeket, ezzel próbát se
tegyél. Ha viszont igen, akkor teli szájjal fogsz röhögni a nem kifejezetten
intellektuális, cserébe annál szexorientáltabb poénokon, élvezettel nézni a
már-már balett szinten megkoreografált, "utánunk a vérözön" típusú,
hangsúlyozottan 18+ kategóriásra vágott, és hibátlanul kiválasztott zenékkel
aláfestett akciórészeket, fel fog csillanni a szemed, mikor olyan, rég nem
látott szuperhősök bukkannak fel a vásznon, mint Penge meg Elektra. Ahogy eddig
is, a negyedik falat már a főcím alatt ledönti a film, és onnantól folyamatosak
a kiszólogatások és beszólogatások mindenre és mindenkire. Ezúttal parádés, és
egy pillanatig sem visszafogott magyar szinkronnal.
Mondanom sem kell, mind Ryan Reynolds, mind Hugh Jackman hibátlan a
karaktereikben, de a többiekre sem lehet panasz, nekem különösen tetszett a
főgonosz Cassandra Nova szerepében a(z eddig) nem túl ismert Emma Corrin
alakítása.
A Deadpool maradt, ami eddig is volt: tökéletes bűnös élvezet.
És ha már beültél, ESZEDBE NE JUSSON felállni a feliratok legeslegvége előtt.
;-)
Raf ajánlója
Miközben haldoklik(?) az MCU (legalábbis mindenesetre biztosan igen mély
gödörben van, valahogy végtelenbe tartó mennyiségű problémák miatt), Ryan
Reynolds(?) sikeresen kibrusztolta, hogy legyen a nagypofájú zsoldosnak egy
újabb filmje, s, hogy ne csak olyan kis vicces-kipofázós legyen, visszahozták
Logan-t is, s végre nevén nevezik, nem lefarkasozzák, hanem Rozsomák, ahogy
kell.
Maga a történet nem egy nagy vasziszdasz, biztos, hogy nem az alapok
megírásával töltöttek el sok időt, kb. 4 mondatban össze lehetne foglalni (és
ebben már van egy mondatnyi káromkodás is) - az energia és a szürkeállomány a
cameokra (kámeákra) ment el, de olyan szinten, hogy arra nincsenek szavak. Ha a
tréler alapján arra számítasz, hogy van benne X vendégszereplő, akkor szólok
előre, hogy kb. X*3-hoz áll közelebb ez a szám, és a legtöbb nem is akárhogyan!
Persze nem árt, ha ismersz pár (na jó, JÓPÁR) filmet -, de nem ám az MCU
termését, hanem a régebbieket; és biztos, hogy azok nagy részét ismered/láttad
(hint: amikor még nem egy kézben voltak a Marvel-karakterek). Természetesen sok
igencsak jó poén van, kikacsintás, beszólás, kiszólás - a szinkron meg, hát
zseniális! De biztosra megyek, és megnézem még feliratosan/eredetiben is.
Ja, és a filmzene is üt, de máshogyan, mint mondjuk a GotG-kben. De ez legyen
meglepetés, mert a trélerek a töredékét sem lőtték el, szerencsére. Ja, és ha
már trélerek: nem egy jelenet nem volt a filmben, ami az előzetesekben igen;
továbbra is azt mondom, hogy ez egy jó irány. ;-)
Mindenkinek ajánlom, garantált röhögés, bél és vér.
Kapcsolódó ajánlók
|
Twisters - Végzetes vihar IMAX |
|
Wolkens ajánlója
a magyar alcím... bah. :-(
Na mindegy. Amikor először láttam a Twisters előzetesét, három dologra
gondoltam elsőre:
1. Ez egy az egyben az 1996-os Twister - ami nagy kedvencem volt -
koppintása.
2. A látványvilág semmit nem fejlődött a közel 30 év alatt.
3. Hát ez így nagyon gáz lesz.
Az újabb előzetesek aztán tompították a félelmeimet, és hát, gyerekek, a
helyzet az, hogy...
... ez a film letépi a fejed.
A Twisters sokkal-sokkal-sokkal jobb lett, mint amire számítottam! Mint amire
mind számítottunk, mert egyöntetűen tetszett a három fős, tehát reprezentatív
:-) társaságban mindenkinek.
Az első perctől az utolsóig pörög. Iszonyatosan látványos (IMAX erősen
ajánlott), izgalmas, annak ellenére, hogy a történet nagyrészt kitalálható.
Baromi jó a soundtrack, ülnek a poénok, és a főszereplők, Kate (Daisy
Edgar-Jones) meg Tyler (Glen Powell) között úgy szikrázik a levegő, mint egy
félig leszakított nagyfeszültségű távvezeték közelében, tomboló viharban.
Legalább olyan cuki párost adnak, mint Emily Blunt meg Ryan Gosling volt a
Kaszkadőrben, és még - különösen Powell - nagyon szépen hozzák a
karakterfejlődés ívét is.
És igen, nagyon sok ponton visszautal az eredetire. De nem lop, csak megidéz,
még olyan részletekben is, mint a főszereplő csajok fehér ujjatlan pólója.
Nézed, és két órán keresztül kapaszkodsz a székedbe, pedig csak a mozivásznon
van tornádó. :-)
Raf ajánlója
Muszáj előre kikötnöm, hogy ez a film
NEM
a Hasbro méltán népszerű
party-játékának az adaptációja (Battleship, egyedül maradtál).
1996. Mozikba kerül a Twister című film Bill Paxton-nal és Helen Hunt-tal
(nomen est omen) tornádókról és azok vadászairól. Utoljára úgy 40 éve láttam a
filmet - de ami mindenkinek beugrik róla (ha látta, ha nem), a tehén.
2024. Mozikba kerül a Twisters (így, többes számban) című film Daisy-Edgar
Jones-szal és Glenn Powell-lel tornádókról és azok vadászairól.
És nincsen a címen (vagyis a cím 78,5%-n) kívül igazából semmi kapocs a két
film között - se nem folytatás, se nem remake, se nem előzmény. Hihetetlen,
mire képes már manapság a tudomány, nem?!
Kate (nevével ellentétben egy fő/személy) tornádó-kutató, aki egyetemi
társaival a tornádók megszelidítésének lehetőségével foglalkozik - sajnos az
első gyakorlati kísérlet során a csapat megfogyatkozik és a kísérlet sem
sikerül. Öt év múlva egy volt társ elhívja kutatni a forgószeleket, amire
rábólint. Itt találkozik a nagymenő tornádókaubójjal, Tyler-rel (és csipetnyi
csapatával), tornádókat üldöznek, embereknek segítenek, kutatnak, túlélnek (nem
ebben a sorrendben).
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nagy elvárásokkal ültem be a filmre (ráadásul
IMAX előadásra), bár GP tud alakítani, ha kell - és a film minden elvárásomat
felülteljesítette! Abszolúte szórakoztató, látványos pusztítás-orgia, ahol nem
is annyira a pusztításon van a hangsúly, hanem a természet megzabolázhatatlan
erején és ismeretlenségén - és egy másodpercre sem hajlik pusztítás-pornóba,
tehát akik a Bayhem-re izgulnak vagy az Emmerich-féle nem is tudom mire, azok
nem ebben a filmben fogják megtalálni a számításukat. A CGI is ott van (bár nem
láttam még élőben tornádót, de nekem tökre élethűnek tűnt), egyedül a fináléban
lóg ki pár pillanatra a truck tyre pár másodperc erejéig.
DEJ nem rossz, szegény Anthony Ramos pont ugyanazt a suta karaktert hozza, mint
a legutolsó transzis-moziban (tudod, az állatos-Délibábos!), eddig úgy tűnik,
másra nem is képes - és aztán ott van Glen Powell, az ember, aki egy jeleneten
belül is egyik másodpercben a tenyérbemászó, ütnivaló férfi hímivarszervet
hozza, hogy aztán a következőben meg komolyan elhiszed, hogy ő ott tényleg egy
olyan ember, aki fél is a tornádóktól, de mégis odamegy, hogy hátha tud így
embereken segíteni.
Mindenkinek ajánlom, nagyon jó szórakozás - és addig nézd meg amíg nem kell
élőben tornádókat bámulni a Kárpát-medencében.
Kapcsolódó ajánlók
|
Good luck Chuck |
|
Raf ajánlója
Charly-t, a 10 éves kissrácot egy belé szerelmes bakfis megátkozza: soha nem
fogja megtalálni élete szerelmét, viszont mindenki másnak segíteni fog ebben.
Felnőve Charles-ban egy idő után tudatosul, hogy tényleg mintha lenne valami
ebben az átokban - ugyanis amikor már zsinórban a harmadik exe jelenti ki, hogy
miután ők kopuláltak, TÉNYLEG megtalálták Életük Szerelmét, gyanús lesz neki.
Pláne mikor összejön ő maga a (A) nővel, akivel le akarja élni az életét. Na de
az átok. Az a fránya átok!
Semmilyen szinten nem mondható jó filmnek - s bár van benne egy maroknyi
tényleg jó poén, a gusztustalan "viccek"-ből sokkal több van.
Megtekintésre csak azoknak ajánlom, akik szeretik az ürülékes poénokat és
mozgóképen is megnéznék Jessica Albát fehérneműben.
|
Vigyél a Holdra |
|
Raf ajánlója
Hát, ezt is megértük. A sok feldolgozás, képregény adaptáció,
rosszabbnál-rosszabb remake-ek után (kapaszkodni kérem szépen!!!4!!!) egy
konteóból csináltak filmet - mégpedig a holdraszállásos hoax-ról. Igen. Jól
olvastad.
Viszont, meg kell hagyni, hogy hülye témaválasztás ide vagy oda, a film
abszolúte élvezhető, vicces, könnyed és szórakoztató (és tutira van
valóságmagja is valamennyi). ScarJo minden átalakulásánál viszi a pálmát, Don
Jon óta nem láttam ilyen jót és jól alakítani - ez viszont azzal is járt, hogy
teljesen ellopja Channing Tatumtól a reflektorfényt, hiába nagyon jó komikus,
az ő karaktere messze nem tud annyit nyújtani. A mellékszereplők is nagyon jók
(talán Woody H aki itt kb húzott egy Mark "lóvés megbízás" Strong-ot és inkább
halovány, mint jó), a látványra sem lehet panasz, a film sem ül le egy
pillanatra sem, s csavarok hiánya sem rontja el a műélvezetet.
Mindenkinek kötelezően ajánlom - és lehetőleg eredetiben, mert kétlem, hogy
sikerült (sikerülhetett) az akcentus változtatásokat normálisan megoldani.
Pozitív értelemben ez egy nagyon jó limonádé mozi, amit látni kell. Eredetiben.
Kapcsolódó ajánlók
|
Cápák a Szajnában |
|
Wolkens ajánlója
Mondhatnám, hogy nézhetetlenül rossz, vagy hogy Sharknado szint, de nem az.
Legalábbis a háromnegyedéig nem.
Vannak benne hatásos társadalomkritikai részek, amik egyformán ekézik mindkét
oldalt: ugyanúgy nem vezet sehova a környezet érzéketlen kizsákmányolása, ahogy
a teljesen sötétzöld "mentsünk meg minden állatot, a cápák is aranyos és kedves
lények" hozzáállás sem. És remekül érzékelteti, milyen tud lenni, amikor egy
szűk helyen kitör a pánik. Szóval helyenként egészen rendes filmet látunk -
kár, hogy közben az összes karakter totál klisé, és a végére az addig nagyjából
konzisztens logika is semmivé foszlik.
|
Számos pasas |
|
Wolkens ajánlója
A 30 év körüli Ally (Anna Faris) kicsit túpörgette a "kivel fekszem le" témát,
és végignézve a listát, elszörnyedve állapítja meg, hogy egészen 20-ig ment fel
a számláló. A női magazinok tudományos megalapozottságú cikkeiből pedig azt
sikerül kiolvasnia, hogy ez már a legerősebb felső korlát: amelyik nőnek ennél
több pasi fordult meg az ágyában, azt már bizony nem veszi feleségül senki.
Kézenfekvő a megoldás: a 20-as listáról kell férjet választani, és
újramelegíteni a káposztát.
Persze ehhez elő kell keríteni az érintett pasikat gimitől napjainkig, és
ekkora időtávon ez már nem egyszerű feladat. A megbízást a jóképű, nőcsábász
szomszéd, Colin (Chris Evans) nyeri el...
Aki innen nem találja ki, mi lesz a történet vége, az inkább ne nézzen
romantikus vígjátékokat. ;-)
Egynek jó, de az biztos, hogy egyik főszereplő sem ezt a filmet jelöli meg az
önéletrajzában, mint a karrierje csúcspontját.
|
Bazi nagy görög lagzi 3 |
|
Raf ajánlója
Az első BNGL egy friss fuvallat volt a romkomok világában - 22 évvel ezelőtt.
Azóta sok víz lefolyt az Evratoszon, született egy folytatás (már azt sem
kellett volna igazán, de az még oké volt), majd Nia Vardalos megcsinálta a
harmadik részt, saját kezűleg - nem csak írta, rendezte is. Maradjunk annyiban,
voltak már jobb ötletei is. Sajnos ez a film nem igazán vicces, sok szálon akar
operálni, de egyikbe sem megy bele rendesen, inkább csak kibontatlanul vagy
éppenséggel fél mondattal feloldva csak úgy vannak. Ráadásul a belecsempészett,
feltűnő woke-ság is nagyon kirí, céltalan és semmi értelme - token black guy
helyett token genderfluid arc van benne.
Pedig az alapötlet, hogy hazatérnek őseik földjére és ott szembesülnek vele,
hogy szinte már senki sem lakik ott (értsd: saját bevallásuk szerint öten
lakják a várost, mégis 30+ ember visz welcome ajándékot a vegának) és
el/kihalnak a kistelepülések, teljesen jó téma (lehetett volna), de sajnos nem
ebbe az irányba ment a film, inkább egy hagymázas, idealista hozzáállást vett
fel, vegyítve egydimenziós papírmasé karakterekkel.
Nem ajánlom megtekintésre senkinek.
|
Családi affér |
|
Wolkens ajánlója
Tegnap "nézzünk valami romkomot" este volt, így esett a választás a Netflixen
éppen népszerű Családi afférra. A történet szerint adott egy öntelt filmsztár,
Chris (Zac Efron), aki minden lehetséges módon megnehezíti asszisztense, Zara
(Joey King) életét, úgy, hogy végül kenyértörésre kerül a sor. Aztán váratlanul
elbonyolódik a történet, és Zara nem kicsit kap sokkot, amikor exfőnökét egy
ágyban találja a pasinál jóval idősebb, özvegy anyjával, Brooke-kal (Nicole
Kidman)...
A forgatókönyv néhány nyilvánvaló gyenge pontja, és több kidolgozatlan részlet
ellenére a helyzet az, hogy a film remekül működik. A fordulatok persze
kiszámíthatóak, de ezzel nincs semmi baj, nem is az Agatha Christie-krimikkel
indul egy kategóriában a film :-), a saját műfajában viszont meglepően kedves,
szórakoztató és vicces. Az egyetlen, ami zavart, hogy mind a szerepet nagyon
élvező Nicole Kidman, mind a nőbe beleszerető Zac Efron arca erősen
plasztikázottnak/botoxoltnak tűnik, ami különösen a pasi esetében korlátozza az
érzelmek megfelelő kifejezését. Hozzájuk képest a Zara nagymamáját alakító, 76
éves Kathy Bates-ből sugárzik a természetesség és az életerő, neki ez igazi
jutalomjáték.
Ha egy kis kikapcsolódásra és pozitivitásra vágysz, nyugodtan válaszd a filmet.
|
Kinyírni a világot |
|
Wolkens ajánlója
amikor két hónapja láttuk a Majomembert, azt hittem, megvolt az év legvéresebb
akciófilmje. És tessék, máris itt egy még véresebb.
Gondolkodtam azon, hogy úgy kezdjem az ajánlót, hogy "10 érv, hogy a Majomember
és Kinyírni a világot ugyanaz a film", és valószínűleg ment is volna erőlködés
nélkül... csak hát a helyzet az, hogy a hasonlóságok ellenére a kettő mégis
más. De kezdjük azzal, miben hasonlítanak:
- a főhős névtelen
- egy diktatórikus világban akar bosszút állni az anyja gyilkosán, és erre
készül gyerekkora óta
- a felkészítő mester nem riad vissza a belélegezhető drogok használatától
- hősünk ételfelszolgálóként jut be a gonosz főhadiszállására, ahol
megszámlálhatatlanul sok, különböző szintű ellenséget kinyír, és...
- ... ebben segíti egy kis csapat, egészen...
- ... a liftig, ami felviszi a célszemélyhez...
- ... és közben minden eszközzel is tud sérüléseket okozni, ami keze ügyébe
kerül (oké, a sajtreszelőre nem gondoltam volna, pedig baromi kreatív, ott
azért az egész nézőtér egy emberként szisszent fel :-))
- utalások más filmekre, és átvett ötletek/jelenetek
Ugye, mennyire egyformának tűnik a kettő?
De van egy markáns különbség, ez pedig a hangulat. A Majomemberből sugárzik a
düh meg a társadalomkritika, és humort nyomokban se nagyon tartalmaz. Ehhez
képest a Kinyírni a világot helyzetkomikummal és különbözőféleképpen zakkant
ellenfelekkel csillapítja a vérgőzös ámokfutást (egy az egyben, mint az Aki
bújt), a társadalomkritikai vonalat meg a szatíra irányába tereli, így sokkal
kevésbé vehető komolyan. Persze egyébként is nehéz komolyan venni egy olyan
akcióorgiát, ahol a főhős egy géppisztolysorozattal kioszt féltucat fejlövést,
miközben őt egy tucat, ellenkező irányba haladó géppisztolysorozat egyetlen
lövedéke sem találja el.
Bár ez ebben a műfajban nem elvárás, két pozitívumról még szót ejtenék:
meglepően jó a színészi játék, különösen a főszereplő Bill Skarsgard, aki
egyetlen szót sem szól a filmben, csak a mimikájával játszik, de a többiekre
sem lehet panasz. És ennek köszönhetően a lassú részek meglepően jól működnek,
pedig ez általában gyenge pont szokott lenni az akciófilmekben.
Összességében hozza a film, amit ígért, de meg sem próbál több lenni. És ez jól
van így. Köszönöm, ilyen lovat akartam. :-)
Raf ajánlója
Most, hogy lassan leáldozik a képregényfilmeknek, úgy néz ki, hogy a tátongó
űrbe óvatosan próbálnak más zsánerek betolakodni - elnézve az idei felhozatalt,
az egyik ilyen önjelölt megváltó a bosszúfilmek lehet (nem lesz - bár nagy az
esély, hogy tévedek, mert Neill Marshall is jön egy ilyennel, még idén!).
Ugyanis a Boy Kills World is egy klasszikus revenge-movie, annyi "csavarral",
hogy a főhős süketnéma, s végig narrálja magát két haluzás között. Alatt.
Szögegyszerű (mint általában a bosszúfilmek), bár a történetbeli csavar nagy
részét már a film felénél kitaláltam, látványos (bár elfelejtették volna a
parkinsonos operatőrt!), patakvéres.
Kapcsolódó ajánlók
|
Agymanók 2 |
|
Wolkens ajánlója
Röpke 9 évvel az első rész után megérkezett a Pixar stúdió egyik gyöngyszemének
a második része... és még jobb is lett, mint az első volt! Ha láttad az elsőt,
akkor kötelező, ha meg nem láttad, akkor mindkét rész kötelező. :-)
Raf ajánlója
Riley és érzelmei visszatérnek 9 év után (Ráli világában mondjuk csak 2 év telt
el), de mivel beüt a pubertás, bővül az irányítópult, bővül az érzelmek tárháza
is - de jajj, jön a konfliktus, majd a megoldás.
Sokkal többet nem lehet mondani az Agymanók kettőről, hiszen lényegében az első
részt látjuk újra, minimális változtatással - és ez jelen esetben nem baj,
hiszen a "never touch a running system" teljesen igaz. Ugyanolyan szórakoztató,
vicces, kikacsintós, mindenkinek szólós -> mindenkinek ajánlósan kötelező.
|
A csajok háborúja |
|
Wolkens ajánlója
Liv (Kate Hudson) és Emma (Anne Hathaway) kislány koruk óta öribarik, és arról
álmodoznak, hogy mindkettőjük esküvője júniusban lesz, a Plaza nevű...
épületben? hivatalban? közintézményben? Mindegy is, a lényeg, hogy egy ott
tartottnál csúcsabb esküvő már nincs is. Már éppen úgy tűnik, össze is jönnek a
dolgok, mindkettőjüknek megkéri a kezét pasija, de aztán egy fatális
adminisztratív tévedés miatt valamelyiküknek le kellene mondani az időpontról.
Naná, hogy egyikük sem hajlandó. És innentől elszabadul a pokol, a két nő
egymást túllicitálva tesz keresztbe a másiknak, mindenféle lehetséges módon,
nagyjából pont úgy, ahogy az öt évvel korábbi a Bajos csajokban láthattuk.
Esküvőkről lévén szó, a tétek itt nyilván nagyobbak, de ezen felül sok
újdonságot nem mutat a film az elődhöz képest. Ha már (1) 2000-es évek és (2)
elcseszett esküvő és (3) az egyik mellékszerepben Candice Bergen, akkor a
2002-es Sweet home Alabama, a főszerepben Reese Witherspoon-nal messze jobb
választás.
|
A bérgyilkos, aki nem is volt |
|
Wolkens ajánlója
Idén Glen Powell az, aki minden filmben IS szerepel. Az Imádlak utálni és a
Twisters közé beékelődve érkezett ez a krimivígjáték, amelyben a főállásban
dögunalmas filozófiaprofesszort, Garyt alakítja, aki fizetéskiegészítésként és
némi adrenalinlöketért személyre szabott kamu bérgyilkosnak öltözve segít be a
rendőrségnek a megbízókat elkapni, legyen szó bandavezérről vagy féltékeny
férjről. Megy is minden, mint a karikacsapás... egészen addig, amíg hősünk meg
nem inog, és lebuktatás helyett el nem küldi az aktuális ügyfelet, a dögös
Madisont (Adria Arjona). A bonyodalmak természetesen nem váratnak sokáig
magukra, és persze a fordulatok kiszámításához sem kell különösebben
megtornáztatni az agyunkat.
Összességében nem rossz, de az előzetes alapján jobbat vártam, különösen a
befejezés ébreszt vegyes érzéseket az emberben. Ha már minden mást megnéztél a
kategória kínálatában, akkor mehet. Na jó, a Gyagyás gyilkosságon kívül minden
mást. :-)
Kapcsolódó ajánlók
|
Godzilla Minus One |
|
Raf ajánlója
Godzilla 1954-ben eredetileg a két, Japánra ledobott atombomba szimbólumaként
született (és az eseményekkel való szembenézésként is). Aztán ha egy üzlet
beindul: sorra születtek jobb-rosszabb (néha NAGYON rosszabb) folytatások -
aztán Roland Emmerich is belefingott a nulláslisztbe, s készített egy amerikai
filmet (német rendező és francia főszereplő, well - bár nála már csak Bayham
képes (HA EGYÁLTALÁN) több USA-zászlót lobogtatni a filmjeiben), ami csak
nevében volt Godzilla, de legalább még szar is. Fun fact: a japók ezt nem
hagyták szó nélkül és a Godzilla: Final Wars-ban egy visszakezesből legyakja az
igazi Nagy G az Emmerich-féle gyíkot, belepofozva a sydney-i operaházba. Aztán
nemrég elkezdte a WB és a Legendary a kaijuverse-t, aminek már ki tudja
hányadik installációja fut éppen a mozikban.
Aztán a japánok, mivel olyan fából faragták őket, hogy nem engedik el olyan
könnyen a nemzeti kaidzsujukat, összehozták a prequel-t, a Minus 1-et.
Második világháború utolsó napjaiban egy kamikaze-pilóta berezel, s leszáll egy
bázison, géphibára hivatkozva - persze a mérnökök sem teljesen hülyék, látják
ám, hogy kutya baja sincsen a gépnek. Persze a henyélés és jólét sem tarthat
örökké, hiszen este megjelenik a "normál" méretű Godzilla és szétkapja a
bázist, a pilótát és a főmérnököt hagyva élve maga mögött tengerbe
visszasasszézásakor. Koichi ezután hazatér a porig bombázott Pokióba, s próbál
túlélni a szégyenével. Aztán OTT A SZÖRNY, s mivel Japánnak nincsen hadereje,
csak a lakossági összefogás mentheti meg az országot. Ha egyáltalán
sikerül.
Érdekes látni, hogy ahogy halivúdra ragadt a Toho stúdió filmjeiből, úgy lett
ez most már visszafelé is igaz: pár dolog visszaköszön a Legendary-művekből is.
Azt megjegyezném, hogy hiába kapott oszkárbácsit a vizuális effektekért,
ANNYIRA nem csúcsszuper a kinézet (főleg a víz, az nagyon nem sikerült) - úgy
viszont nagyon ott van, ha úgy nézed a filmet, hogy uszkve 10m USD-ből készült.
Igen. 10. Millió. Dollár. USA dollár.
Abban viszont igaza van a kritikáknak, hogy az egyik legjobb Toho-godjira film
(ha nem a legjobb)!
Ha szereted a klasszikus Godzilla-mozikat, akkor ezt mindenképpen látnod kell -
jól néz ki, hommidzsol, társadalomkritikál, próbál szembenézni a II. vh-val is;
és még a folytatást is belengeti (vagy az első, 1954-es lenne az most már? ;)).
Kapcsolódó ajánlók
A cikk utoljára frissítve: 2024.09.
Vissza a lap tetejére |
Vissza a nyitóoldalra
|