heatwave.hu |
[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Szórakozás] [Autók] [Autóhifi] [Fotók] [Minden] |
Oldaltérkép |
LEGO animációs filmkészítés technikai részletek 3. |
Mivel a tapasztalatgyűjtés és a cikkek írása párhuzamosan zajlott, ezért az információ helyenként kicsit strukturálatlan. Egyelőre leírom a legfrissebb tapasztalatokat, aztán következő alkalommal igyekszem majd normálisan összerakni az egészet. Kameramozgatás Kameramozgást kétféleképpen csinálhatunk: fizikailag mozgatjuk a
kamerát, vagy "digitális zoom"-ot imitálva a felvett képeken változtatjuk a
képkivágást. Ez utóbbit természetesen akkor, ha a felvett képek megfelelő
felbontásúak. Ennek a fő előnye az, hogy az animáció mozgása és a zoom
külön hangolható. Adott esetben megtehetjük azt, hogy először megcsináljuk
az animáció időzítéseit, majd azok függvényében a nagyítást. Ezzel elérhető,
hogy a zoomolás egyenletes sebességgel történjen. Szinkronhang felvétele A technikai részleteken túl megvannak az első tapasztalatok az
emberi tényezőkről... :-) Noha kedves kollégám/kolléganőm lelkesen dolgozik
a szövegeken, eleinte kissé lámpaláz uralkodott. Ami segít: nyugodt környezet,
a mondatok többszöri elismétlése és azonnali visszahallgatása, részletes
rendezői instrukciók arra vonatkozóan, hogy milyen hanglejtéssel, sebességgel
kellene elmondaniuk a szöveget. És persze nem baj a színpadiasság: ugyan a
figuráinkat rávehetjük a gesztikulálásra, de a mimikájuk erősen korlátozott.
:-) Ne féljünk ezt kissé túlzásba vitt intonációval ellensúlyozni. Az első
kísérleteknél garantáltan monoton és erősen papírról felolvasottnak ható hang
lesz az eredmény. Ne essünk kétségbe, és nyugtassuk meg
szinkronszínészeinket. :-) Képsorozatok A mozgássorozatok hossza és ezzel a képkockák mennyisége meglehetősen gyorsan tud nagyra nőni. Kínos meglepetés, ha az ember a közepén elrontja, és persze minél hosszabb a szekvencia, annál könnyebben csúszik be hiba. Legyünk ezért óvatosak, és ne nagyon vegyünk fel egy kameraállásból 50 képkockánál többet. A film dinamikáját is erősítik a váltások a kamerapozíciók között, mi pedig szusszanhatunk egyet két sorozat között. És persze az sem baj, ha a fényképezőgép nem a munka felénél merül le... A D50 akkutartója és rögzítése olyan, hogy az akkumulátort nem lehet kivenni, ha a gép állványra van rögzítve. Nem kell ecsetelnem, hogy esélytelen mégegyszer ugyanabba a pozícióba visszarakni. Jelenetek sorrendje Mivel a munkában nagyon jelentős részt ad ki a helyszín megépítése,
forgassunk le egymás után minden jelenetet, ami az adott helyszínen játszódik,
akkor is, ha a filmben nem egymás után következnek. Persze ehhez alaposan meg
kell fontolni az érintett jelenetek kapcsolódását az őket megelőző illetve
követő jelenetekhez. Kép maszkolás, radírozás Amikor lebegő figurákat vagy tárgyakat jelenítünk meg, azokat
átmenetileg rögzíteni kell, majd a rögzítés nyomait el kell tüntetni. A
rögzítéshez gyurmaragasztót használtam. A nyomok eltüntetéséhez a legegyszerűbb
eljárás, ha készítünk egy képet az üres helyszínről, majd képszerkesztőben a
javítandó kép mögé rakjuk, mint második réteget, majd nemes egyszerűséggel
leradírozzuk, ami nem kell. Szép és jó, pár dologra azért érdemes figyelni: A cikk utoljára frissítve: 2011.02. |
E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2024.09.08. |