heatwave.hu

[Filmek] [Otthoni hifi] [Programozás] [Autók] [Autóhifi] [Szórakozás] [Fotók] [Minden]

Oldaltérkép

LEGO animációs filmkészítés technikai részletek 4.

Szórakozás téma
Fejtörők
Játékajánlók 2.
LEGO animáció előkészületek 2.
LEGO animáció technikai részletek 2.
Faház összerakás
LEGO animáció technikai részletek
LEGO animáció előkészületek
M41a modell
PS4 játékajánlók
Megoldás a fejtörőkhöz
PS3 játékajánlók
Zombiszendvics
LEGO animáció technikai részletek 3.
Síelés Nassfeldben
Rafting Bovecben
Tippek a fejtörőkhöz
Boszorkányt az ablakba!
Xbox játékajánlók
Játékajánlók 1.

Ez az utolsó írás a témában. Már csak néhány apróságról van szó, amik azonban megfelelő odafigyelés mellett nagyban hozzájárulnak a munka sikeréhez.

Fájlok sorszámozása

Látszólag részletkérdés, de pillanatok alatt bele lehet fulladni a keletkezett fájlmennyiségbe. Ezért gondosan építsük fel a könyvtárstruktúrát és a névkonvenciókat már a forgatás elején. A filmet bontsuk fel sorszámozott jelenetekre. A "jelenet" fogalmára a legegyszerűbb definíció, hogy "mindaz, ami a történetben egy helyszínen, időbeni megszakítás nélkül történik". Egy jeleneten belül nálam "vágások" vannak: egy vágás az a képsorozat, amit egy kamerapozícióból, vágás nélkül felveszünk. Persze lehet szükség több verzióra, ezeket olyankor verziószámmal különböztetem meg. Tehát az Sc8Cu3v2 fájl a 8. jelenetben a 3. vágás 2. verzióját jelenti. (Egy másik verzió nem feltétlenül jelent komplett újraforgatott képsorozatot, jelentheti a meglevő képek eltérő módon történő vágását is.)

A figurák hajának leragasztása

LEGO figura rajongók talán szentségtörésnek tartják, de a forgatáshoz bizony célszerű a figurák haját a fejükre ragasztani. Ennek hiányában minden alkalommal, mikor fejcsóválást szeretnénk animálni, csúszkálni fog a "paróka", ami az animáció lejátszásakor ordít a képről, és súlyosan idétlenül :-) néz ki.
Azon figurák esetében, amiknek két arca van a fejre festve, vagy döntsük el, melyiket szeretnénk látni a filmben, vagy ha mindkettőre szükség van, vegyünk két figurát.

Motion capture

Na jó, a motion capture talán kissé nagyképűen hangzik ebben az esetben :-), de valami hasonlóról van szó. A lényeg, hogy amikor a párbeszédek közben a figurák gesztikulálnak, akkor nagyon nehéz magunktól eltalálni, hogy mikor hogyan kalimpáljanak a kezükkel. Hogy élethű legyen, vegyük fel először a szinkronhangot, majd a szinkronhangot visszahallgatva vegyük fel kamerával (vagy akár fényképezőgéppel, mobiltelefonnal) a saját gesztikulálásunkat. Aztán a felvett kis videót rakjuk rá a filmre (összeidőzítve a szinkronhanggal) overlay rétegként valamelyik sarokba, és nincs más dolgunk, mint a figurák kezét a saját mozgásunknak megfelelően animálni. Ehhez értelemszerűen kell minimum 5, de inkább 8 kép a kar különböző pozícióiról. Több nem kell, mert a gesztikulálás elég gyors kézmozgás, nem férne bele több képkocka abba az időbe, ami alatt a mozdulatot ténylegesen végrehajtjuk.

Sok kép készítése

Ha nem látjuk át, hogy egy mozgás lefolyása milyen, ne szégyelljünk több képet készíteni, mint amennyire szükség lesz. A vágáskor úgyis nagyon gyorsan ki fog ugrani, melyik képkockára nincsen szükség, a törlés meg csak egy pillanatig tart. Ellenben, ha hiányzik egy fázis, akkor az legrosszabb esetben a teljes szekvencia újraforgatását is jelentheti.

A cikk utoljára frissítve: 2011.04.

Vissza a lap tetejére | Vissza a nyitóoldalra

  E-mail: wolkensKUKACheatwavePONThu Copyright Wolkensdorfer Péter Utolsó frissítés: 2018.11.07.